Krille_T 0 Postad 5 Maj , 2008 Jag undrar om det finns någon som har arrangerat några kojplatser i u-soffan på en Bella 620/621 DC, liknande som på Yamarin 64. Står och väger mellan dessa båtar, att det går i Yamarinen är ju en fördel men tycker nog att jag får mer för pengarna i en Bella. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Maj , 2008 Hej, En jobbarkompis har en Bella 620 och jag har åkt i den. Ganska stor U-soffa så med iläggsskiva kan man nog sova där om man inte har för stora krav. Man jag undrar om inte Yamarins ändå har större yta och längre när man har ilägg-skivan i där? Två fina båtar du funderar på. Du blir nog nöjd vilken du än väljer gissar jag. Yamarin kanske kniper nån extra poäng för excellenta köregenskaper och kanske aningens bättre finish men det är ju knappt märkbart. På Yamarin 64 DC ingår teak medan det kostar extra på Bellan har jag för mig. Yamarin med Yamaha F150 och Bella 620/621 med Honda BF 135 el BF 150 - är det de motorvalen och antal hk du funderar på? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 5 Maj , 2008 Ja vad gäller Yamarinen så är det Yamaha F150 som gäller då jag anser 115 vara på gränsen och det i stort sett är de enda två alternativen på begangnatmarknaden, på Bellan så varierar ju motoralternativen betydligt mer men mindre än 140 eller möjligen 135 fyrtakt är nog inte aktuellt. Sen säljs ju Bella ofta med 2-takt EFI. Teaken på Bellan gör väldigt mycket för inredningen så det är ett givet val i så fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 6 Maj , 2008 Jag har en 621 dc.Man kan ligga två vuxna bak om du har iläggsskivan där(soldbädd) jag är 178cm och jag kan ligga precis raklång. Fram ligger man ledigt en vuxen samt två barn(7 och 10 år). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 25 Maj , 2008 Blev en Yamarin 6110, inte hunnit provsova ännu men det verkar gå bra att stuva ihop 4 pers med lite vilja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recoba 0 Postad 20 Juni , 2016 Fungerar det bra att sova i soffan på yamarin 6110 krille ? Hur är badbryggan på den tycker du? Svår att ta sig ner till? Sugen på den modellen . Är den bredare än bellan i soffa? Ruff? Rikard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser