Stefanho 0 Postad 4 Maj , 2008 Halluu alla glada. Öppnade locket till impellern igår å tänkte kolla vilket skick den är i. Det jag undrar är om när impellern sitter på plats, ska den gå att snurra runt? Försökte vrida lite på min men den rörde sig inte. För övrigt tyckte jag den såg fin ut. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 4 Maj , 2008 Det är helt ok att den inte rör sig när du försöker vrida på den för hand, den kommer att vrida sig när motorn är igång, och det är så det ska va ... du ser när det är dax att byta, sprickor i flänsarna eller så är en fläns helt av o.s.v. jag byter min vart annat år och då brukar jag köra ca 700 distans om året, det finns dom som byter varje år åxå men det är inte nödvändigt tycker jag ...... mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 4 Maj , 2008 tack för det lugnande svaret. nu kan jag sova gott inatt. Det enda jag reagerade på var att en topp va av. alltså inte hela flänsen. Tycker ni jag ska byta? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 4 Maj , 2008 Om du menar ett et blad var borta på impellern så skulle jag byta direkt. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 4 Maj , 2008 nja inte ett helt blad, utan bara själva toppen av ett blad har gått sönder. ska jag byta nu eller kanske vänta tills i höst? Det är ju inget större arbete, men nu vill man ju komma i så snabbt som möjligt. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjohan 0 Postad 4 Maj , 2008 Hej Stefan, Om du har lyckats demontera växlhuset och konstaterat en skada så är ju ett impellerbyte ett enkelt problem. Byt broder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krakker 0 Postad 4 Maj , 2008 mitt råd: byt direkt ! man vill känna 100% tillit till motorns funktion då den är väldigt avgörande för att man skall ta sig någon stans alls... Som du säger är det väldigt lite jobb och en ny kostar en hundring eller två... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 4 Maj , 2008 Då ska du absolut byta. Inget jobb ju. Har impellern börjat falla i bitar så kanske resten går sönder inom snar framtid, och dessutom i ett taskigt läge till sjöss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 4 Maj , 2008 Jo, det låter på alla som om jag ska byta. å jag faller för grupptrycket å byter. men fan det ska bli fint väder imorgon, å jag är ledig för första gången sen förra fredagen( inte i fredags). hade varit fint å ligga å lata sig i vårsolen. Men men. a mans got to do, what a mans got to do. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjohan 0 Postad 4 Maj , 2008 Amen brother. Good luck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser