davahl 0 Postad 30 April , 2008 Vem har billigast/Beg delar till Volvopenta? Drevia känns dyrt, likaså marinepartseurope. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Code24 0 Postad 30 April , 2008 kolla denna länk, har handlat mycket av dom. http://www.hansenracing.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koyote 0 Postad 12 Maj , 2008 Jag köpte nyligen packningar och o-ringar till mitt 280 drev på Marinshopen i Älvsjö. Inga stora utgifter men dom var billigare än priserna på www.marinepartseurope.com som jag använde för att få fram rätt artikelnummer. Förra året köpte jag även en egentillverkad bränsleslang där som kostade en tredjedel av originalslangen. Jag har däremot inte gjort någon större analys av deras priser i övrigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 12 Maj , 2008 Lidingö marin säljer piratdelar från Orbitrade marine. Är det en äldre bensin Volvomotor så kan du ta många delar från bilmotorer, antingen pirat eller skroten. Har själv köpt smådelar på Marinshopen i Älvsjö. Har en lite kluven inställning till det där med priserna på reservdelar. Å ena sidan känns det vansinnigt att några packningar kan kosta hur mycket som helst, å andra sidan måste man inse att det man betalar för är inte själva prylarna utan att det finns någon som lagerhåller 10 000-tals delar i tiotals år efter att tillverkningen av motorn upphört. Då tycker jag det är värre med marinhandlare som lever på att sälja standardgrejer som fendrar, tampar, elektronik odyl. till hutlösa priser och gärna ojar sig över konkurrens från Biltema och Clas Ohlson. Fick idag ett reklamblad från Benns som bland annat saluför ett nät att ha under madrassen för att motverka kondens, till det facila priset av 1900 (!) kr, eller fyra rostfria bergskilar för REA-priset 1295 kr. Det är då man inser att vissa båtägare har lite för mycket pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gonil 10 Postad 13 Maj , 2008 Säljer verkligen Lidingö marin Orbitrade delar fortfarande? Deras webförsäljning har ju Crom Marine tagit över och säljer piratdelar, dock inte Orbitrade. Har köpt Orbitrade delar tidigare och varit nöjd med det men var köper man det nu och gärna i Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 13 Maj , 2008 Jag använder www.drevdelar.se dom är kunniga och trevliga med vettiga priser, dessutom både nytt (Orbitrade) och begagnade prylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peta66 1 Postad 3 Maj , 2015 Hittade denna flera år gamla tråd. Tänkte dock ta upp frågan här. Fick ingen respons ien annan tråd. Hörde att Lidingö Marin säljer ersättninggsdelar med 20% lägre pris än övriga piratdelar? Men har dom då tagit upp volvo penta försäljningen igen eller kan man helt enkelt inte handla dessa delar? Om Kan man handla över disk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peta66 1 Postad 3 Maj , 2015 Hittade denna flera år gamla tråd. Tänkte dock ta upp frågan här. Fick ingen respons ien annan tråd. Hörde att Lidingö Marin säljer ersättninggsdelar med 20% lägre pris än övriga piratdelar? Men har dom då tagit upp volvo penta försäljningen igen eller kan man helt enkelt inte handla dessa delar? Om Kan man handla över disk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser