x-79 0 Postad 28 April , 2008 Tips på båt med maxpris 600 000:-. Har för närvarande en X-79 och vill ha större samt ngt robustare för längre turer. Söker en båt som har minst samma lys som nuv (1,14) helst snabbare men som ocså tål högre sjö. Tacksam för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zanata 0 Postad 29 April , 2008 Har du idag en X-79 och tycker att den är kul tycker jag du skall titta på storasyster Ravage 36. Större, robustare och med ett lys på 1,23. Se www.ravage36.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brunabonan 0 Postad 29 April , 2008 Tjenare! Danska Luffe 37 är en båt av högkvalite och bra seglingsegenskaper, dock är båten lite trång innuti pga av att den är smal. Det ligger en på blocket nu för 660000 men om du kollar på danska luffe37 förbundets hemsida finns det fler som ligger under 600 000. Mvh Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 29 April , 2008 Denna kanske http://www.blocket.se/vi/16063480.htm?ca=1_9_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 30 April , 2008 Skojar du eller ? Vad har den båten med saken att göra, ett gammalt vrak som inte kan segla(lys max 1.1) i det skicket. /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 April , 2008 Inte vet jag, tyckte den var fin. Man får två tre st för samma pengar. Jasså var det ett vrak? Lys 1.24 var det bara också! Senast ändrad av Mariage | 30 april 2008 | 10:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
x-79 0 Postad 30 April , 2008 Har ngn erfarenhet av en Ravage/Luffe 37 i hög sjö? Hade tänkt mig en båt som klarar Nordsjön.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
onamission 0 Postad 30 April , 2008 Det är ju knappast den gamle häcken som har 1.24 i lys utan snarare denna versionen. www.sailguide.com/bilder/dufour_34bild.htm Jag tror den gamla versionen had lys på 1.07 http://www.sailguide.com/Bilder/Dufour_34bild.htm'> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 30 April , 2008 Jag hade skippat Ravage då det är ett gammal bygge (visserligen utav X-yachts Jeppersen) Men den lider av samma problem som de tidigare x-99 dvs att det har bottenstockar i trä, byggt på en trä ram. Du kan ju gissa vad som händer med den efter 30år i vatten...Annars har båten de rätta linjerna. Luffe är inte så vanliga i Sverige mot Danmark, dom är ganska dyra snabbseglare. Men de är byggda för havskappsegling för att komma först i mål. Dom har alltså svårt att hävda sig på lys/ims/Irc. /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 30 April , 2008 Hahaha svar på tal...då slapp jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 30 April , 2008 åh, duktigt. Trevlig valborg på er Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 1 Maj , 2008 Detsamma inget illa menat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
x-79 0 Postad 1 Maj , 2008 Ngn som har erfarenhet av Cayenne international 42? Verkar som mkt båt för pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hhedstrom2369 0 Postad 3 Maj , 2008 Jag tittade på alla ovanstående och fastnade för en Diva 399. En trevlig båt med oförtjänt dåligt rykte... Lite mer snabb havskryssare än racer men det är kanske det du är ute efter? Lycka till / Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi_h 18 Postad 3 Maj , 2008 Cayenne testades i BåtNytt 04/84. Finns också med i Curt Gelins testbok. Seglingsegenskaperna är helt annorlunda än X-79; ingenting av jollekänsla där. Om du accepterar en mera traditionell, lång, slank design, är hon en båt du kan leva länge med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chardonnay 0 Postad 4 Oktober , 2008 Titta på Diva 35 eller Diva 39.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matilda519 2 Postad 7 Oktober , 2008 Dehler 29, fast då får du nog tänja en hundring eller två på budgeten...men vad gör det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alram 0 Postad 27 Oktober , 2008 Varför inte en större x yacht bara. Det blir snabbare och klarar mer sjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 27 Oktober , 2008 Du kan få köpa min orrskär 27, för 600 000 släpper jag den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 30 Oktober , 2008 Hur kan man glömma 80tals klassikern Wasa 55 i denna diskution ? http://wasa55.plars.org mvh / Plarsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kappseglarn 0 Postad 3 November , 2008 Wasa 360 en fin seglare fast inte direkt lättdriven men vid 3 o uppåt sek/m så går den bra=) lys 1,22 Omega 34 också en fin seglare om den är rätt utrustad=) Lys 1,16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
malamute 0 Postad 4 November , 2008 Titta på Dynamic 35 om du vill ha något snabbt. Ska enligt uppgift vara något styvare än Xyachts. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janabr 0 Postad 5 November , 2008 Varför inte en OE36 av typ2mod. Härlig o stabil havsbåt o snygg!! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser