grundjagarn 0 Postad 17 April , 2008 Hej! Har en trasig ryggdyna. Ska sitta på babordsida, i aktern på en Searay 230 Sundancer. Trämaterialet inuti dynan är helt upp ruttnat! Vet någon vart man kan köpa en komplett dyna? Eller blir jag tvungen att tillverka en ram och klä den? Bifogar bild Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 23 April , 2008 Tjenna. Letade sj efter dynor när ja skulle klä om i min 220 overnighter, dock utan framgång. Köpte då björkplywood som skall vara bra för båtbygge som ja mallade på och sågade ur. Målade sen dem med topcote färg. vart riktigt bra. Rekomenderar dig att göra detsamma. inget störe jobb i plywooden, det e dynorna som e jobbiga att sy.... Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 24 April , 2008 Kommer en bild på mina dynor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 24 April , 2008 Här kommer en bättre bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 24 April , 2008 Och en men det nya tyget på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 24 April , 2008 Det där blev ju riktigt bra, har du sytt själv eller var det inlämnat. Jag har en 220 OV Select och skulle behöva byta klädsel, trät är redan bytt. har du tips på bra köpställe runt Stockholm eller dess närhet. Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 24 April , 2008 Får väl börja med och tacka för komplimangen... Det e gjort innom familjen som det så fint heter. Har lyckan med en far som e Segelmakare, han fick liksom rycka in Har hört mkt gott om en firma som ligger brevid Coop bromma. Sök efter sadelmakare så får du många tips. tror det finns en del trådar om detta här på MG med. Lycka till Bifogar en bild till med slut resultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Masseman 0 Postad 25 April , 2008 Hej !! Det finns en bra sadelmakare vid infarten till Solvalla Travbana. Första huset på höger sida när du svänger in. Hör med dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser