grundjagarn 0 Postad 13 April , 2008 Tjenna. Har en ny inköpt searay 230 sundancer -94 Hastighetsmätaren funkar inte på den. Har läst att det ska finnas ett hål någonstans som det ska byggas upp tryck i när man åker. Undrar om någon vet vart det är. Ska kolla om det är igensatt eller hur mäter man hastigheten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 13 April , 2008 Förmodar att du har ett Alpha drev? Isåfall kan det vara kopplingen mellan ingående slang o drevet som inte sitter ihop. Lite krånglig och komma åt men går med drevet uppe, och så får du stå i plurret själv för att komma åt kopplingen, den sitter alltså mellan drevet och akten på båten Hmm inte så lett o förklara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 13 April , 2008 Hej! Felet brukar vara antingen att det är en koppling som har lossnat (det sitter en bajonettkoppling på tryckslangen som brukar gå sönder) eller att slangen är igensatt. Testa i så fall att blåsa i slangen hela vägen från mätaren. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vadensjo 0 Postad 14 April , 2008 Vill bara grattulera till ett bra köp. Tyvär för mig har jag samma problem Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grundjagarn 0 Postad 5 Maj , 2008 Tja! Tack för hjälpen! Det va en vinge på bajonettkopplingen som hade gått sönder. Slangen satt inte ihop, ska skaffa en ny koppling så borde det funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 5 Maj , 2008 Ahhhaaaa, är det den lilla slangen som sitter vid bakersta drevbulten? Ett vitt bajonettfäste? Min är också kass. Blir till att ta fram torrdräkten på lördag. = )? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grundjagarn 0 Postad 6 Maj , 2008 Ja den är vit. Det verkar som att det är ett vanligt fel. Är det någon som vet om nått bra företag som säljer reservdelar till Searay? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 6 Maj , 2008 Vad är du på jakt efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grundjagarn 0 Postad 6 Maj , 2008 Jag fick tag på en koppling idag, det va inga problem. Tänkte om det fanns företag som sålde inredning och finlirsprylar (är hyfsat grön när det gäller Searay är inne på min första, ganska uppenbart). Det verkar va lätt att få tag på motor och drev delar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 6 Maj , 2008 Ja motor och drevdelar är inga problem eftersom det nästan uteslutande är mercruiser. Finns återförsäljare i varje småstad till det. Men mitt tips är drev.se. Fantastisk service av Göran. Jag har själv letat efter searay original prylar och mitt råd är ebay. Annars är det pirat som gäller. Jag beställer från www.boatfix.com och dom har ypperlig service och prylarna skickas snabbt. Från dom har jag beställt mugghållare, hållare till framrutan, tutgaller mm mm. Ville själv ha originalgrejer men gav upp efter många turer och mailkonversationer med searay. Dom skickar inget utan hänvisar till Marina marbella (Vars service är under all kritik). Kolla på märket på prylarna du behöver, och gå sedan in på respektives hemsida. Mycket är taylor-made, sea wulf mm mm som du hittar på boatfix.com. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grundjagarn 0 Postad 7 Maj , 2008 ok tack för tipsen mvh thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser