denne 1 Postad 12 April , 2008 Öhh...#%!# tjuvar Trött jag blir på sådana som inte kan skilja på ditt å mitt... Jag ska ut med en kompis å meta spätta. Kommer ner till båten....kalasväder...sol å kavlugnt på havet.. Bär ner alla saker extra motor fiske grejer etc till bryggan där möter jag en båtgranne som kommer med en stor dunk bensin å säger hoppas du har klarat dig från tjuvar för dom har rensat i min båt....huu tänker jag.. Jodå Asen har varit här oxå sa jag till han..Snott hela tanken kopplingar å allt å rotat runt i hela båten!!så jädra trisst Jaha släpa i alla saker i bilen igen åka 2mil till biltema som tur var hade dom saker hemma. 700 kr senare kom vi ut å fiska. 11 st färska spättor i kylen som ska bli middag i morron // Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 12 April , 2008 Trist! Skulle man få fatt på dom skulle de kölhalas. Roligt att ni kom ut i alla fall även om det kostade på.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 12 April , 2008 Ja...min lösning blev två mindre tankar så dom går att bära med sig hem.. Men att man ska behöva släpa på allt.....Man borde sätta dit en liten tank som var det var 50/50 med vatten/bensin när man inte använder båten..så kan dom ju hälla den soppan i vilken motor dom vill sen Senast ändrad av denne | 13 april 2008 | 00:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 April , 2008 En lagom mix med ksprit och glykol i trvlig likörflaska strategiskt placerad med några öl lagom kallt i tankfaket kan få tjuvarna på bättre tankar än att nyttja bensin. Sen återfinns de enklast dagen efter på akuten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 April , 2008 Jag lider med dig! Det är inget hot utan ett löfte, ifall jag ser/kommer på någon som inte kan skilja på mitt och ditt så är det kölhalning som gäller. För någon annan påföljd verkar inte avskräcka puckona! Ok, din idé om att köra specilblandning i en tank är ju toppen. Jag skall i framtiden se till att det står en lite halvundangömd reservtank i båten fylld med bensindoftande djävligt destruerande medel. Så kan det kanske både bli kölhalning samt lite annat.... mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WaterWolf 0 Postad 13 April , 2008 F-a nad trist! Ja, man blir ju galen på sånt! Kul att ni lyckades få igång allt så snabbt så de inte lyckades sabba hela dagen/helgen i allafall. Rejäla larm är väl det enda som biter på tjuvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 13 April , 2008 Hehe Men jag lovar att i detta land så skulle du själv åka dit på det istället för dem, oavsett om de stulit något ! Bra förslag oavsett vilket ! Samma med bensin/vatten blandningen, kanske går bra med nåt kilo socker i bensinen med ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 13 April , 2008 Det där med hemmagjorda likören kanske man skulle ge sig på. Kan de gått ha, iof lite surt om det drabbar tredjepart sen men va f*n! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 13 April , 2008 Hemgjord likör är ett kanon tips, om alla båtägare gör detta så har vi snart säkra hamnar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 14 April , 2008 Tråkigt är det....Varje gång man ska köra till båten nu så kommer man ju tänka... Hoppas man kan åka ut Tar ju lite på nöjet att man ska behöva oroas av sådant.... // Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 14 April , 2008 jag är alltid orolig att båten inte står kvar, usch man får så ont i magen när man närmar sig,, blivit av med en båt, o bensin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 14 April , 2008 ja 'likör' idén var bra MEN.............. Risken finns att ligorna hemmahörande öster om östersjön inte dricker geggan själva utan säljer det till våra tonåringar......... å då é det inte roligt längre... även om jag gärna hade sett dom korsfästa... //RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 April , 2008 Vi har haft väldigt mycket stölder senaste åren hos oss också. Men senaste säsongen hade vi nattvakt. Inte en enda stöld inträffade på hela säsongen! Så vi kommer fortsätta gå vakt. Några nätter om året kan man väl stå ut med, om man bara får ha sina saker ifred! Senast ändrad av Sardaukar | 14 april 2008 | 16:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 14 April , 2008 Vi har natt vakter som går på våran brygga oxå ( varsin kväll en gång om året ) och ser jag nån som inte har där att göra får han problem det kan jag lungt påstå. Men det brukar va lungt hos oss oxå tack vare att vi vaktar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 April , 2008 Visst är det åt helvete att man inte kan få ha sina prylar ifred! Själv skrämde jag och jycken bort tjuvar från båtklubben vid två tillfällen förra året. De hade väl inte räknat med att det fanns bebodda båtar i höstmörkret. Men, och det är ett stort MEN! Även här på MG drar jag öronen åt mig ibland. Frågor som: vad ska det vara för olja i min nya Mercury, eller: har precis köpt en ny Wallas men vet inte hur man monterar den, svaras det på utan en tanke. Själv blir jag väldigt misstänksam och svarar inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 14 April , 2008 Tyvärr så sker dom flesta stölder på dan när man jobbar, iaf på våran båtklubb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whiskymannen 0 Postad 14 April , 2008 jo tråkigt me tjuvar men ja kan inte fatta varför så många lämnar sina trycktankar kvar i sina båtar????varför dom väger ju inget direkt o båten bara enklare o sno me den kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Malmo_Yamaha 0 Postad 14 April , 2008 gör som jag , dra in larm i båten, har tagit 745 billarm, larm siren är en kompressormatad lastbil signalhorn med mååååånga decibell.. Min larmsystem är inte avancerad men kan lova er att det kommer att höras över hela malmö PS: har provat o vill inte göra om det hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikard79 0 Postad 14 April , 2008 Jasså ja inte hoss oss i alla fall som tur är Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 14 April , 2008 Jag lider med dej. Bor själv bara 150m från hamnen men när jag har ngt, vettigt liggande i hamnen så sover jag uselt. Vaknar av varenda bil som kör förbi vid konstiga tider. Lösningen för mej är att ha skruttiga, skadade, fula grejor med god funktion. Målar motorn så att den ser för jävlig ut, gammal, skabbig båt. Men dom fyller sitt syfte till 110%. Nu köpte jag en skadad båt som var slarvigt reparerad. Fult lagad men starkt. Fick den skitbilligt och såg det som en fördel. Det var det första som slog mej, perfekt ingen normal människa snor denna... Har som väl är aldrig fått ngt, stulet... Mitt enda råd, ha grejor som inte är atttraktiva... Finns inte ett lås som stoppar dom, isf, tar dom bryggan med sej.... Edit: En del hamnar har tilllämpat en grej som jag tycker är bra. Att agera camping på sommaren när hamnplanen är ändå är tom. Blir en inkomst till klubben plus att där är gratis bevakning... Faktiskt rätt bra... Senast ändrad av 7anne | 14 april 2008 | 21:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbe 0 Postad 14 April , 2008 Helt rätt. Blir ju lite fundersam när folk inte vet vilken olja det ska vara i motorn. Det står ju i instruktionsboken! Sen kan man ju säga att många ärliga människor bäddar för stölder genom att köpa båtprylar till fyndpris via privatanonser. Blocket ska man vara försiktig med..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 14 April , 2008 Inte hos oss heller faktiskt, men så har vi ju en del pensionärer som spatserar där på dagarna också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bowrider 0 Postad 19 Maj , 2008 På tal om spätta ver nere o fiska spätta i falsterbokanalen. Vad tycker ni e de godaste sättet att tillaga en spätta på? (sugen på spätta i morgon) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikG 0 Postad 19 Maj , 2008 Sätt 30 sekunders fördröjning på tutan med så dem hinner in i båten. Tutan ska då vara innuti båten givetvis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 19 Maj , 2008 Gör en bur där inne som går i baklås och sätt in en 18 extra batterier så tutan håller på tills den smälter. Min båt rensades totalt mellan feb-mars. På allt och jag orkar inte skriva upp alt som snoddes men det var ingen liga utan det är en som kompleterar sin båt. Varför vet jag det? Jo det låg en handduk i båten som jag aldrig sett förr. Dom drack upp 1 1/2 liter vodka. Snodde småsaker som borr från 1 mm till 3 mm. Alla verktyg. Strömkablar (landkablar). Hemmagjord kabel till dator och GPS. Mycket småbjaffs har dom snott Kyl-batteriladdare-värmare m.m. Tror att dom gick till en annan båt med grejorna och sketpackade. Där sov dom säkert ruset av sig. Skitförbannad.... mer än vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 17 Juli , 2008 Jag måste ju lägga till att jag har haft 2 st tjuvbesök till.....Men nu finnns det inget att sno i min båt för jag släpar allt av värde med mig hem...Men det är ju för djävligt att det ska behövas.... Så trisst att se när man kommer på bryggan å se att kapellet är uppknäppt...!! // Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 17 Juli , 2008 En bra märkning av båttjyvar vore att slå en bergskil rätt in i knäna...sen skulle jag vilja sen den gångstilen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 18 Juli , 2008 Man lär sig den hårda vägen. Blev av med en trycktank, började släpa den nya. Sa till farsan att han inte skulle förvara sin tank i båten. Men nejdå, den tar de inte. Vipps någon månad senare så hade de tagit hans oxå..... Nu har jag fast tank men då klipper de väl slangarna å tömmer den ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
piker 0 Postad 18 Juli , 2008 Det finns nog dom som inte klarar att läsa text som är tryckt på ett vanligt papper. I dag ska ju allt vara digitalt. Men somsagt, lite fundersam blir man ju. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser