alytrik 0 Postad 12 April , 2008 Vilket utbud det finns utav marina kikare! Har planer på att köpa en med kompass!! Vad skall jag tänka på? Har kollat lite på en Bushnell 7x50 marine med kompass och belysning. Har någon erfarenhet av märket och kanske just denna modell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasj 0 Postad 12 April , 2008 Ljusstyrkan är viktig, den ska funka när det är mörkt också. Jag köpte en Kamakura 7*50 med kompass och belysning otroligt bra ljusstyrka, rekommenderas om du kan tänka dig andra märken,kostade 2990 på rea. Senast ändrad av mattiasj | 12 april 2008 | 20:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 April , 2008 lidl säljer just nu kikare med kompass för 499. http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20080410.p.Vattentat_kikare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aakeoe 0 Postad 13 April , 2008 Med tanke på den låga dollarkursen så kanske du skall fundera på en kikare med bildstabilisering? Själv har jag sedan flera år en Fujinon 12 x 32, bildstabiliserad och vattentät. Mycket billigare nu än när jag köpte (från USA)! Till skillnad mot konventionella kikare är denna fullt användbar även i rejäl sjögång. Jag skulle inte dra mig för att köpa 16 x förstoring så länge kikaren är bildstabiliserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser