Gäst Doris Postad 7 Maj , 2004 Hej! Jag undrar om det går att tvätta kapellet själv. Vill gärna ha tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sara Postad 7 Maj , 2004 Hej. Jag har precis tvättat mitt kapell för hand med en liten skurborste och vatten med grönsåpa i. Det blev rent och fint, fick dock gå över kapellet tre gånger med samma procedur. Sköljde sedan bara av det med ljummet vatten. Huruvida det måste impregneras eller inte efter tvätt vet jag inte, jag kommer avvakta och se hur kapellet står sig mot första regnskuren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skepparn 1 Postad 7 Maj , 2004 Det går alldeles utmärkt att tvätta det själv. Men det måste självklart impregneras efteråt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Monica Olsson Postad 11 Maj , 2004 Vi hade ett gammalt kapell på en nyinköpt begagnad snipa. Det var både smutsigt och trasigt. Körde det i maskin på 60 grader. Plastfönstret bak fick sitta kvar. Det var sönder så det skulle ändå bytas. Sydde sen om alla sömmar som jag kom åt på en symaskin. Var svårt att hitta rätt tråd till detta ändamål i tyg-butiken. Finns tråd för både maskin och handsömnad nämligen. Lämnade in det till proffs för att få ett fönster isytt. Inpregnerade kapellet själv med gott resultat. Året efter sydde jag på ett tak dvs dubbelt tyg på hela längden på kapellet och det fungerade perfekt i 5 år - har nyligen sålt den båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser