Fartlek 0 Postad 16 Mars , 2008 Hej!Skulle i det härliga vädret i helgen byta impeller på min motor, en Yamaha 60hk runt -90 års model. FEO60 tror jag det står på typskylten för att vara exakt. Har monterat loss de fyra synliga bultarna samt den mindre bulten som satt under den lilla fenan. Det till trots sitter huset helt fast. Sitter ett litet urtag i framkant på riggen så man med mejsel skall kunna sära på delarna, men man ser bara att det sviktar någon tiondel. Har någon en idé hur jag skall göra för att åtgärda detta problem? Kan axeln sitta fastrostad i splines strax under svänghjulet? Tacksam för alla tips mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rescueboat 0 Postad 16 Mars , 2008 Japp de kan vara som du säger att de rostat fast, ta lite rostlösande runt huset och vika till du får loss ett Mvh Sebbe/Södertälje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fartlek 0 Postad 16 Mars , 2008 Tack för svaret, men var menar du jag skall köra rostlösning någonstans? Om du menar där huset sitter fast i riggen så tror jag nog inte det hjälper utan att det är på annat ställe som det sitter fast. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 16 Mars , 2008 läste någonstans att på johnson ska man även släppa på en skruv till växelreglaget under förgasarna...vet inte om Yamaha har något liknande kanske ? men är ju värt att kolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser