Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
ciaraud

Radera tråd!

Rekommendera Poster


Satt och skrev ett svar på en fråga från en snusare som ville ha råd (har bra sådana) men när jag skulle spara det så var tråden raderad!!
 
Vad hände? Kan jag ha rederat en annas tråd??? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Nix, du kan inte radera en annans tråd, bara låsa egen tråd samt radera egna inlägg, måste vara admin, antingen var tråden stötande eller så bad trådskaparen att admin skulle ta bort den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

han kanske tog bort den själv då för tråden var verkligen inte stötande, bara ett rop på hjälp av en person som försöker sluta snusa och har ett helvete.
 
Han får väl fråga igen om han vill ha mina råd 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tar själv gärna emot råd, har snusat i över 30år och går ofta i tankar att kanske kasta dosan, har väl gjort något litet försök nån gång, men tappar helt motivationen efter ett par tre dagar, har du något tips, så skjut!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare det var jag som skrev .Sorry jag tog bort det.

Men tog bort inlägget för det kändes patetiskt..Tänkte att det skiter väl ni i att jag sitter där å gnäller etc...

Skönt dock att läsa att någon brydde sig för det är ingen lek att sluta..efter 17 år

Sitter jusst å tuggar nikotintuggumi å börjar bli människa igen\Foot 

 

Vad var det för tips du hade ?

 

/Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va bra att du kom igen!
 
Här är mina råd men först en förklaring.
Vi föds alla med nikotinmottagare (receptorer) i hjärnan men i ganska litet antal. När man stimulerar de recptorer som finns börjar det produceras fler som sedan önska bli fulla. Ju mer stimulans ju fler receptorer och ju mer nikotin krävs för att alla ska bli fulla = suget ökar
 
Du/ni har alltså ett stort antal receptorer just nu men ni kan minska deras antal genom att trappa ner stimulansen. Man kan göra det med nikotinersättningsmedel eller om man har tillräckligt bra karaktär med snuset i sig självt.
 
Ni har hållit på så länge så låt det ta ett tag att träna bort suget genom att långsamt trappa ner snusandet med säg en 10/del av dagens konsumtion  i månaden. 
Om vi säger att en dosa snus innehåller 50 gram snus så minska mängden snus med 5g/ månad. Du kommer knappt märka av det och till jul i år är du snusfri.
Det kan tyckas vara slöseri med pengar men ta en hushållsvåg och väg upp dagens ranson och kasta resten till du har kommit ner till 25 gram. Då kan du dela upp en dosa på två dagar. 
 
På det här sättet hinner receptorernas antal minska mellan nedtrappningarna så suget inte blir så stort.
 
Lycka till! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

enklaste sättet o sluta snusa, sluta stoppa in skiten i munnen. Ser för djävligt ut oxå, fan se en snusare skratta då kan man tro han har tuggat jord i fjorton dagar...blir inga goa brudar med ett sån käft inte...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar för ett bra svar\Laughing\.Har provat att sluta förr men då rakt av.

Ska köra på ditt förslag att låta det ta tid för annars tror jag inte att det går.

 

Mvh Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag har en go brud.

Efter att ha läst vissa av dina inlägg så tycker jag du ska ta din veckopeng att köpa dig ett tv-spel.Då får du trycka så mycket du vill på knappar utan att irritera andra.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag slutade röka i november med hjälp av en medicin som heter Champix. Det har funkat kanon. Jag har försökt flera ggr tidigare men inte lyckats. Champix tar udden av nikotinsuget och borde funka även på snus. Googla på sluta snusa så får du massor med tips.

TGIF

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har avlagt ett nyårslöfte i år.

 

Jag ska inte börja Röka eller Snusa i år heller.

 

/BB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

En kamrat här på forumet hade snusat hela sitt vuxna liv, I båtväg hade han en Aquador 23 DC. Nu när han till slut har slutat med snusandet så har han fått råd att köpa en 28 DC istället. Från 800.000:- till 1,8 mille!

 

Han och hans fru snusade för ungefär 5000:- i månaden; det blir lite pengar på ett par år.

 

Om du bestämmer dig för att ha ett mål med att sluta så tror jag det kan gå lättare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5000 i månaden \Surprised\ Huva.

 

Ja ett mål är inte fel att sikta på men jag har redan många å har alltid haft\Embarassed\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha. Det verkar ju vara kul å kivas med dig\Laughing\.Perfekt för min del jag har mycket aggresion att bli av med nu utan snus.

 

Bli inte för jädra sur bara\Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Ett skjut varje gång och till sist orkar du inte ens tänka på snus,  funkade ju på Mannen som slutade röka

 

Annars är väl tipset att skaffa ett snusande fruntimmer så kommer du nog på bättre tankar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä inte så farligt.Har inte du några laster förutom att vara jobbig ?\Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Obcent.................Möjligen groteskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Obcent.................Möjligen groteskt. Nu

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Obcent.................Möjligen groteskt. Nu ska

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Obcent.................Möjligen groteskt. Nu ska jag ha ett

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...