Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
nafen

Kustbevakarna

Rekommendera Poster

Inga kommentarer ang. gårdagens säsongspremiär  på kanal 5?

Med tanke på hur denna serie engagerade många här i forumet förra säsongen, så blev jag förvånad att inte hitta ett enda inlägg om serien så här dagen efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Synd att det inte handlar mer om SSRS verksamhet utan fortsätter med opinionsbildningen för att KBV skall få kontrollera nykterheten till sjöss.

Efter 2 säsonger av Kustbevakarna så vet alla att KBV vill kunna kolla nykterheten vilket är bra men nu skulle det vara uppfriskande att få se mer om SRSS och deras verksamhet.

Senast ändrad av RDauksz | 29 januari 2008 | 16:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

SRSS fick ju ändå visa upp sig när de skulle leda räddningsinsatsen i övningen.

Nä nu skiter jag i det här och går härifrån säger en medlem i staben på SRSS´ s båt och lämnar komandobryggan och slår igen dörren med en smäll efter sig när det började bli lite för rörigt med att styra insatsen. \Laughing\

Tur att det bara var en övning, då kaoset verkade vara totalt. Dock tycker jag också att det blir intressant att följa inte bara kustbevakningen utan även SRSS denna säsong och få en inblick i deras arbete.

Vidare tycker jag att det är lite synd att de sedan någon säsong tillbaka redigerar inspelningen så att man ej får se ansiktet på folket de stoppar. Det förtar lite av skadeglädjen. Men givetvis förstår jag att det inte kan vara kul att bli uppvisad i TV i många av de situationer som de visas i.

Skönt att få lite sommarbilder från skärgården. Suget är ju enormt just nu efter att få slänga i båten och ge sig ut på böljan den blå.

Senast ändrad av nafen | 25 januari 2008 | 13:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var väl samma gubbe som yttrade att han ville slänga Filmteamet i sjön åxå.

Gårdagens avsnitt var ingen höjdare.

Sedan så förstår jag inte varför dom inte visar upp dom som åker dit för fylla och andra otrevligheter.

Dessa personer vet ju om att alkoholförtäring strider mot lagen, precis som vid framförandet av fordon på torra land.

Tänk den dag då dom får använda alkoprovaren va gött det ska bli för då hinner dom ta mer i stället för att köra varje person till kaj och invänta polisen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TJENA Orven!  \Laughing\

Det var inte igår jag såg dig. Tack för alla roliga mail, vidrabefodrade en del till mina kollegor i blå uniform.

Gissa vem som har sökt till KBV *S* Måste byta till ett roligare arbete å framför allt lugnare

Ha det bäst

M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tyvärr inte kanal 5. Det vore fint att få se lite skärgård så här i vintern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan se hela programmet och alla de gamla i sin helhet via nätet. Kolla på kanal5.se

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kustbevakarna är det bästa kanal5 kommit med.
Att programmen sänds och de visar fortkörning/nykterhets-kontroller är utmärkt, tror faktiskt även de får upp ögonen på de som idag kör onyktra.

Insatsen Ivan i programmet var väl inte toppklass direkt, men förstår att det blir lite rörigt för en ssrs båt som får hela ansvaret över 10 enheter. Men man kan ju inte säga, jag skiter i det här.

Du som inte har kanal5, så kan du gå in på www.kanal5.se och sedan vidare till webbtv. Där får du upp alla årets avsnitt.

Underbart kul för dig velum_navia, hoppas du trivs. Bra jobb du valt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, såg ni gårdagens. Vilka iq-befriade pojkar.

Först åker den ena fast, sen kör den andra fullt fart med båten utanför KBVs bas. Och koll på reglerna har de inte direkt. Haha, humor ju. Fattar inte hur man kan vara så ansvarslös.

Bra att KBV finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo gårdagens pojkar slog nog det mesta. Konsten att göra bort sig bortom räddning i TV, inte alla som lyckas med det. Fast det blev jäkligt bra TV!!!

Och är det bara jag som tycker han Nisse låter jäkligt uppkäktig? Menar känns ju trevlig men sen ibland bryter någon överlägsenhet igenom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo håller med dig om Nisse. De är lite bad cop & good cop där. Men han e duktig på sitt jobb. Tycker han sköter det utmärkt men lite attityd har han, men de är bra att en av dem har det. Hade vart illa om båda hade vart sådana.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svaret på kommentaren från fyllot som lyfter på motorluckan och konstaterar att det inte sitter två B20 där utan det är ju V8:or!! är ändå obetalbar. Ojdå!, säger kustbevakarn så där lagom nonschigt och ironiskt. Det svaret var så himla skönt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, a den e underbar. Han blev ju överlycklig när han fick kolla under luckan \Laughing\

Det var ju inte direkt racketforsking vi diskutera haha

Riktigt bra program. För övrigt jätte bra idé att de får använda pepparspray som komplement. Det såg inte trevligt ut, men väldigt effektivt. Också bra att de får testa det själva, för att känna hur det känns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...