Pulver 0 Postad 19 Januari , 2008 Snart sommar! Någon som kan tänka sig att avslöja sina smultonställen i Stockholms södra skärgård för mig (och alla andra)? Var ligger den där drömkobben, badviken, restaurangen, tältplatsen, midsommarfirandet, drömfisket, stugan att hyra, mm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 19 Januari , 2008 Trosa tycker jag är så sött. Som ett smultron! Se upp för strömmen från ån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 19 Januari , 2008 Ha...ha..hi...hi...fnissss....http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ /> Å dem vill du att jag avslöjar, då får jag inte vara där själv, man är väl ego.Men okej, jag börjar med att jag kallar platsen för Barnbadkaret för naturen har huggit ut en badbalja ca 1 m x 1 m och 2 dm djup på en häll. Perfekt. Sedan så ligger den i en vik som är skyddad men med havsutsikt. Båtsportleden gör en 90 graders krok västerifrån mot norr. Efter 150 meter så en 90 höger krok mot öster igen. Plasten ligger en bra bit n-ost om Oxelösund men S-väst om V. Stendörrarna. Långt ut. Så nu får du använda fantasin och leta.Kan bara säga åsså att det är en fälla på den platsen. De flesta som seglar eller motorerar förbi upptäcker den för sent om de ens ser den för de är så himla upptagna med att sikta mellan skogen av gröna/röda pinnar. Å segelbåtar törs inte komma in för det ser trångt och grunt ut på kortet fast det är djupt. Man kommer in från ganska fria vidder och skall snirkla sig in bland öar å då har man inte uppmärksamheten på den lilla viken. Hälsningarhttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stenson 0 Postad 19 Januari , 2008 Sydvästra vike på Fjärdlång är ett populärt ställe...Se bara till så du kommer i tid en fredag annars så är det fullt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 20 Januari , 2008 Jag är ju svag för Utö - kanske inte en okänd pärla, men trevligt ändå. Vill man hitta små egna okända vikar och stränder kan man ta sig ner till Järflotta-landet och leta runt lite, finns gott om dem. Man kan då passa på att smyga genom Dragets Kanal, en trevlig upplevelse om man inte har en stor båt... Hyra stuga och tälta kan man med fördel göra på Nåttarö där det också finns gott om sandstränder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefan__ 0 Postad 25 Februari , 2008 Hej. Dom flesta ställen att hyra ligger på www.hyresjakten.se Kolla in där, massor med annonser och gratis att annonsera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 25 Februari , 2008 Östmarsfladen Nåttarö, sandstränder för barnen, ofta mycke båtar vid fint väder. Sen tar man gummibåten o åker till Ålö Båtshaket. De smulltrigaste, där man hoppar i näck utan arga blickar, behåller jag nog för mig själv ett tag till. Huvudskär är annars ett litet paradis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 25 Februari , 2008 Huvudskär!! Åker dit minst en gg per år. Lägg till i Bastugluggen, lä för alla vindar. Se upp för orm, finns gott om den på alla öar. Mats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser