steken 1 Postad 14 Januari , 2008 Hej! Har ringt o mailat runt om kapell till bra pris. Till min Fjord har priserna liggat i snitt runt 15-17000:- Nu har jag hittat en på blocket som ska sy för 10000:-!! Min fråga! Vad behöver jag veta för att inte bli lurad? Alltså kvaliteer på tyg m,m kan väl skilja sig massor eller? Man får vad man betalar för brukar det ju heta. Tacksam för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 Januari , 2008 Fråga efter referenser, eller ännu hellre, be att få foton på tidigare gjorda arbeten och vad det är för väv det nya kapellet skall sys i. Det finns nog några som inte rånar oss båtägare men de är få varför jag skulle vara mycket försiktig ifall jag skulle välja någon som är 40% billigare. (Förra året köpte ett hamn- och ett vanligt kapell till en kostand av 35000SEK. Så ett för 10 000 låter lite som en saga.) Vi får hoppas det finns happy ends också. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 14 Januari , 2008 Det fins många olika kvaliter på väven så kolla upp detta så man inte (ser) igenom väven. Själv så köpte jag bra väv och sedan fick svärmor visa vad hon kunde. Gick loss på 1300 istället för 7000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 15 Januari , 2008 Har sett bilder som ser riktigt bra ut men som ni skriver, man blir misstänksam när det börjar skilja för mycket! Är det någon som har koll på vad det ska vara för tyg så hör gärna av er! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 15 Januari , 2008 Många anser att Sunbrella är bäst andra anser att Makrilux är bäst. Men någon av dom två tror jag det ska vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
riikonen 0 Postad 15 Januari , 2008 tycker det är lite smaksak hur man vill själv eller låta andra göra hela jobbet om du köper båtkapell så kan du nästan glömma att reparera denna själv om du inte har en symaskin som är stark o då menar ja en ubermaskin och att lämna in den för reparation kostar båtkapell är styv tät och dyr men kostar o ligga på topp finns ett annat alternativ markiskapell ja du hörde rätt såna som hänger ovan fönstren på banker mm hur länge hänger dom där tja ett par år utan underhåll men billigare vattentät är det med du köper lätt 2st såna kapell för samma pris som en av båttyget nåt att tänka på kanske, hållbarhet då jo väldigt bra kolla dom som hänger där utanför banken vinter som vår sen om du måste laga en reva eller nåt inga problem köp lite björntråd o sy med hemma maskinen går aldeles utmärkt sparar pengar dels du behöver inte lämna in för reparationen. underhåller du den lite då menar ja ungefär tvätta den ungefär var3je år impregnera vips vart den som ny igen.mvh marko Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 15 Januari , 2008 Tack för era tips!! tar gärna emot mer men nu har jag lite mer koll! Sommarn som var med all blås och detta evigt regnande tog hårt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 15 Januari , 2008 Hej. Har faktiskt gått i tankarna att sy ett hamnkapell av markisväv just för det som skrevs i tråden. Det verkar vara kvalitetstyg som pallar väder och vind. Ett orginal hamnkapell kostar ~5000 vilket är dyrt tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 15 Januari , 2008 Återkommer till er vad jag valde för er info, har fått en del på mailen också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambaemanda 0 Postad 21 Januari , 2008 Kolla med Henrics Product AB i Bollebygd 033-284460 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 22 Januari , 2008 Tänk även på att fråga om dom använder uv-beständig tråd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 22 Januari , 2008 Skulle du kunna maila mig telefonnr etc. Behöver åxå nytt kapell... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 22 Januari , 2008 Har även fått en del på mail som jag skrev! Men återkommer med detta! Men som sagt! tips tages !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser