smirre10 3 Postad 5 Januari , 2008 Är spekulant på 2 båtar sea ray 230 -94 med u-soffan el en 240:a -89:a med raka soffan är det stor skillnad på dessa utrymmesmässigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 5 Januari , 2008 Japp... en en 24a före -91 är längden från akterspegeln till fören , och en ''nyare'' båt mäts längden med badgryggan och framåt . Den SR jag hade 220DA -91 tot 7,21m= 23,8fot , är större än 240 DA -95 ..?? problemet med 230 -94 är att man sitter för många på samma sida på båten , det lutar !!!! titta även på www . sea ray . com och arcive, så laddar man ner broschyren från dom olika båttyperna . Där står mått och även skiss över båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 6 Januari , 2008 Vaddå? Det är ju exakt samma planlösning. Man sitter lika mycket på samma sida på en 220. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Januari , 2008 jaha........då gör vi så här ! På min 220 så använde jag däckstolar och struntade i att fälla framsoffan när man låg för ankar eller vid en brygga . lika så när man körde så va det lättare att möblera runt bordet när man hade lösa stolar .Utrymmet bak kändes större då det var lättare att anpassa efter behov !!!!! En anna sak som inte är att förakta är att man mycke lätt kunde lyfta på motorluckan på denna båttyp , mindre ivägen så att säga ! man titta in flera gånger om dagen i motorutrymmet för att antingen hämta upp saker eller slänga ner i den fina lastutrymmet som finns där under . -De va de ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davahl 0 Postad 6 Januari , 2008 Fast det har ju inte med båten att göra. Det går ju att lyfta in lösa stolar i en 230 också, Som för den delen är snyggare och har modernare linjer. Enligt mitt tycke då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Januari , 2008 Så bra ! .. då säger vi det . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Januari , 2008 .. nu va jag inne på SeaRay och titta efter 240 -89a ...FINNS INTE !!!!!!!!!!!!! Du får kollar upp båten igen . http://www.searay.com/archives.asp?tab=&year=1989&folder2=25 feet and below Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ohbon 0 Postad 7 Januari , 2008 Säljaren menar säkert 220 DA, den hette under sitt sista år (-92) 240 SD. //Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 7 Januari , 2008 Jag har varit å tittat på 230:an å det fanns inte mkt plats för benen när man sitter å kör när man är i normallängd. Är det mer plats i 240:an tro?för benen,inte för att man sitter å kör så himla långt jämt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 jag är 179 cm och när jag satt å körde så hade jag en klassisk dubbelkudde å satt påoch som extra ryggstöd . För jag nådde inte riktigt fram till ratten och så kom jag upp lite också. Så om man får rum , så är nog svaret JA . Lite kort för benan är det nog alltid , man kan inte sitta med raka ben( om man nu behöver det ???) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 En annan sak som jag kom på , se till att det är en 5.7L motor, de hade jag ! Man behöver fler hästar än man tror, specielt när man lasta på med folk . Tänk tanken , fulltank 220L , vatten 75L , packning , ÖL , 4st pers ..osv .. bara båten tom väger 1900kg !!! Å så en till .. 220DA är 2.59bred och 7.21 lång , de är större än 230DA 7.02x2.43 !!!! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 7 Januari , 2008 Det är en 5,7l motor men det jag är rädd för är att den är importerad nyss från new jersey vad nu det innebär för motorn har jag ingen aning om med salt å allt å inte ce-märkt som alla har olika uppfattningar om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 7 Januari , 2008 Han har satt ut den för 159.000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 OK ..då har jag sett den ( på bild) .. Kapellet .. svårt att sitta under kapell som sluttar .. baksoffan !!!! Motor.. bra med framflyttat oljefilter , historik på limpor å knän ???? Brev .. impeller bytt , 2xbälgar, växelförare och bälg , trim å tiltgivare bytta/funkar , stödlagret , drevet ompackat och provtryckt osv ..frågan är om och när ???? bra pris på båten annars , brukar ligga på 200 och upp ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 en till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 en till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 å en till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 7 Januari , 2008 Ja kapellet är en sak som kommer att kosta men som sagt det är motorn som man måste kolla ordentligt Jag tackar å bockar för att du svarar å hjälper till åker nog å tittar på den iaf Den som lever får se..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Januari , 2008 mera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rikardskilso 0 Postad 7 Januari , 2008 Hej smirre. Sålde en 230 94 med 5,0 liters v8 i höstas för 190tkr. Jag tycker 159 låter jättebilligt. i 93:an är det ej u-soffa samt sitter en sexa som blir lite slöare. Jag har bara gott att säga om båten. Sydde upp ett kappel som kostade 16tkr men det var ganska mycket special och går säkert göra lite billiggare. Ingår båtvagn i 159tkr? Har kvar ritningar på kapellet. (egenkonstruerade) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rikardskilso 0 Postad 7 Januari , 2008 5,0 skulle självklart vara 5,7, fingret slant.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 8 Januari , 2008 Hej Kollade själv ett tag på 230 alt Bay 2355 då en kompis hade en 230 95a som jag fastnade för. Personligen gillar jag 230n framför 220n bla pga snyggare design, fler sittplatser eftersom man inte fäller bort förarsätet för att sitta öga mot öga i aktern. Dock kan det bli lite trångt för benen om man sitter ett gäng. Lösa stolar kan man ju ställa dit även på en 230 utanför soffa/bord och då fördela vikten lite även om det blir trångt (omöjligt) att passera förbi, men det är ju inte så stora båtar. Nu blev det ju en 270 DA istället, och den lutar med lite granna när alla sitter på samma sida om man ej sitter på längsgående soffan, men det går ju att ställa lite stolar i denna med även om jag personligen inte gillar massa lösa bord o stolar. Lycka till med båtköpet ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 8 Januari , 2008 Trailer ingår inte i priset men prutmån finns det nog den är ju importerad för bara några veckor sedan å det är väl därför priset är som det är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser