Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
fbouvin

startar ej ojämn gnista

Rekommendera Poster

Hej

Har en chaparral 1988 3,7 liters 4 mercruser. komp är bra allt står rätt somm kam och tändning. brytare kond fördelarlock rotor är bytt.Den sprutar besin rätt upp i förgasaren precis som kam eller dylikt står fel.Kollar man gnistan så är den ojaämn kommer ibland ibland inte.

är det någon som har någon förslag

Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur mår dina tändkablar?Är du säker på att kam och tändning är rätt?

Bensin rätt upp i förgasaren?menar du att den baksmäller?

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror som föregående att du får ta en extra koll att kamaxeln öppnar insugsventilerna när kolvarna går neråt istället för som det nu verkar.

Använder den förgasarna som utblås öppnar insuget när kolvarna går uppåt.

Hade det på en gammal Volvo där kamremmen kuggat över. Den sög in i avgasröret och tryckte ut i förgasaren. Jag kollade då när en kolv var på väg mot övre dödpunkten med en skruvmejsel i tändstiftshålet och justerade kamremmen till det läge där brytarspetsen precis bröt. Hade sån tur att motorn startade och gick helt OK efter bara en förflyttning av kamremmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Fredrik,
 Hade liknande problem på min MerCruiser 5.7, det var tändspolen som var boven, bytte och gick därefter kanon.

Zipper 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma problem som på min 7,4 innan jag renoverade topparna.Ventilerna är otäta och blåser därmed upp soppan genom förgasar´ n.\Cry\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Tackar för alla svar,har kollat de mästa ni skriver förut,men får göra en dubbel koll

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...