Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
ulfa

Yamaha 350 hk

Rekommendera Poster

Var igår på Yamaha Center och slutbetalade min Yamarin 58 BR och såg då ett monster till utombordare i andra ändan av hallen. Gick bort och kollade - vilken koloss! 350 hk 4takt V8.

Över 300 tkr exkl montering. 365 kg.

Hmmmm...kräver antagligen en rätt kraftig akterspegel......\Wink\

Se: http://www.yamaha-motor.se/produkter/marin/utombordare/fyrtakt/f350.jsp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kommer en Yamarin, 80 DC eller nåt sånt, som klarar 350 hk dvs Yamaha F350.

Skall visst vara en förstärkt 76 DC ungefär.

Det vore nåt det...

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir till att låna upp på kåken då Bosse...*s*

Eller kanske ett Finax Lån, med 35% ränta.

Kostar väl inte gratis ett sånt ekipage.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja...hmmm....hade nog säkert gått lite fortare än 42.....innan båten bröts i smulor...\Surprised\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är ganska fräck... lite ny design med spetsigare fram till. Frågan är bara vem som hellre vill ha en 350 hk utombordare? Varför köper man inte en inombordare istället?

Senast ändrad av FireWolf | 26 februari 2008 | 19:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

350hk utombordare mot 350hk inombordare.......

Säger sig själv att valet för min del hade varit självklart...................givetvis 350hk utombordare, så mycket coolare \Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare!

Vore kul om det visade sig att det är samma motor som i Volvo xc90 å s80 som har yamma v-8a... samma borrning och vinkel, lite kortare slaglängd dock. He-he.

Senast ändrad av marbleman | 26 februari 2008 | 21:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

deras 350 är byggd för den amerikanska marknaden, än så länge så är det bara anytech som har byggt en båt som är godkänd för dom hästkrafterna i sverige.

själv skulle jag aldrig köpa en sån motor, allt styrs med hjälp sensorer och databoxar. man behöver inga vajrar, det enda som ska in i motorn är bensinslang, batterikablar och en kontakt från reglaget.

man kan inte göra mycket själv om man inte har dator och ydis programmet. allt är bara dyrt, men har man råd att köpa en så har man väll råd att laga om nått går snett.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fräcka är att man tar så förbenat mycket betalt för utombordare i Sverige. En kompis till mig köpte sin Suzuki 140hk i Saudi. Om jag inte minns fel så betalade han 50.000kr! En E-tec 150hk kostar ca: 65.000kr i USA och en 250hk ca: 95.000 och det utan prut! Inte undra på att man gillar utombordare i USA. Snodde bilden från ett annat inlägg. -Hoppas det inte gör något BoatBruce.
Sen beträffande utom- eller inombordare är smaken som baken. Jag föredrar utombordare och tycker att Yamma 350:an är cool.
De nya bensindrivna inombordare jag har ägt (3st) har alltid strulat. Plus att jag har varit med och sålt  både utom- och inombordare. Allt ifrån hydraulik i trimmen till rena motorfel har strulat plus muttrar som lossna.
Min erfarenhet beträffande driftsäkerhet, så är en utombordare tiiförlitligare än en inombordare. OK! Vissa  av Yammas 4-takt med förgasare kunde knöla och krävde microbränslefilter och likaså Fichtmotorn som var ett mörker.
Mvh Peaky 

post-18857-1394235393,3917_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Måste väl finna massor av Ribs som klarar iaf 2-3 av den modellen där bak

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är lugnt Peaky, jag är inte arg.

\<ahttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Grands_Smileys/dinosaure-t-rex.gif\ border=\0\ alt=\Smiley dinosaure t rex.gif\ />

/BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...