tresfjord29 0 Postad 13 Oktober , 2007 Hej. Tänker montera ett engbo ankarspel i vinter. Har en fundering om man behöver ett separat batteri till spelet? Har i dag 1 st start batt 75 Ah och 2 st 120 Ah förbrukningsbatteri. Vad rekomenderar ni erfarna ankarspelsägare? Vh Tresfjord29. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joolsson 0 Postad 13 Oktober , 2007 hej, nej det tror jag absolut inte att du behöver. Jag har 2 st 110 Ah batterier, varav det ena alltså är enbart f startmotor & motor & resten förbrukning inkl ankarspel & bogprop. Det är dock alltid bra att ha motorn igång när man kör med kraftiga förbrukare typ ankarspel & bog prop. Hälsningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tresfjord29 0 Postad 13 Oktober , 2007 Bra du slipper man tänka mera på det. Tackar för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 557 Postad 13 Oktober , 2007 Hej Håller med om att man inte behöver ett separat batteri så länge man håller motorn igång när man kör stor-förbrukarna lite längre. Om du inte redan har köpt ankarspelet tycker jag du ska fundera på ett bandankarspel. Min erfarenhet är att de håller bättre i längden och är tillförlitligare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser