Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
makke_the_muss

Nytt försök

Rekommendera Poster


Hej
Nu har jag haft min båt jam jam i ett år. Men vet fortfarande inte vilken sorts båt det är.Skrovformen är som en liten folkbåt 6.55m dom ska ju vara 7.xx samt så står masten på rufftaket med peke. I den sitter en vire 7 bensinmotor. Kolla i min sjöbod för bilder. Mahogny ruffsidorna med ovala fönster har jag satt dit själv. Innan var det de vita sidorna med rektangulära plexiglasskivor. Ställde frågan förra året med men med dåligt resultat. Hoppas på nya medlemar i år. 
 
MVH
 
Marcus 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste det vara en speciel sorts båt. Man kan tänka sig att båtbyggaren bygt en båt efter sitt huvud. En one off båt som det bara finns en av.

Jag tror att det är så-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skrovformen tyder på att det möjligen kan vara en Tore Herlin ritad Minimum, men överbyggnaden stämmer inte med Tore Herlins ideal. Men den kan ju vara ombyggd. Långedragsjullarna har tvärare förstäv vad jag minns så en sådan är det nog inte. Sök på Tore Herlin så kanske du hittar något. Det byggdes en liten segelbåt på en båtbyggarskola nyligen. Tores dotter Sonja Herlin var med vid sjösättningen. Eller om det var något jippo på skolan. 

/Karl-Magnus

 

Senast ändrad av winga750 | 06 oktober 2007 | 13:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag kan tyvärr inte heller tala om vad för slags båt du har. Men jag kan ju skriva en rad så tråden flyttar upp.

 

Samtidigt vill jag passa på att berömma dig för de nya ventilerna, båten vann stort på det jobb du lagt ned.

 

Mvh Smoegen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man tackar så mycket för komplinmangerna. och hjälpen. Denna sessong är det dags att bygga ny reling samt mast. Plus att bygga in en toalett. Så sysselsatt är man iallafall.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...