Yammi 0 Postad 3 September , 2007 Hej,är det någon som har erfarenheter av Yamarins transportkapell? Är det bra och gedigna grejor? Det finns ingen risk att kapellet sliter på båten om man åker långt (40 mil)? Med tanke på att priset är över 5000:- för detta tygstycke har jag höga förväntningar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 3 September , 2007 Funkar Mycket bra! Kan vara så att du måste flytta någon fästpunkt tex på rutans överkant (de är flyttbara i sidled)- det fick jag göra. Du skriver inte vad du har för båt - jag har mitt hamnkapell - som det heter till min båt, till att ha för längre transporter och att minska plattfötternas skitande på kapellet. För du menar väl inte transportpresenning? :-) Senast ändrad av PatricS | 03 september 2007 | 21:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 3 September , 2007 Hej, självklart hade jag huvudet under armen när jag skrev mitt inlägg. Jag menade så klart transportPressening, och inte kapell. Är inte aktuellt för mig att köpa hamnkapell då jag istället kommer att investera i ett cover kapell. Men åter till frågan, några erfarenheter av transportpresseningarna? Vad får man för >5000SEK? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tissen 1 Postad 4 September , 2007 Hade transportpress till min 59dc. Funkade mycket bra. Kändes kraftigt, dubbelsydd dvs lite prasslig press på utsidan och mjukare tygaktigt invändigt som skonar skrovet. Spännen man drar fixerar under båten och för att spänna runt relingen. Ventilationsöppningar. Gav 3 för mitt, men är nog ändå värt 5 tycker jag. Rekommenderas! /Tissen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 5 September , 2007 Ingen som har ett transportkapell till en 6420/64DC i Stholmsområdet att låna/hyra ut 2 dagar i oktober? Alternativt i Karlstadområdet. Tar emot att lägga ut 5000 SEK på detta, det är ju nästan ½ av vad ett coverkapell kostar Senast ändrad av Yammi | 05 september 2007 | 19:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 6 September , 2007 Hej, Har Yamarin orginal transportkapell (vit plast med tygliknande beläggning på insidan) till min Yamarin 5820/58BR. Funkar bra att ha på under vinterförvaring inomhus (utomhus räcker inte detta transportkapell). Har haft mitt i 5 säsonger. Jag hade lite tur att få med det vid köpet. Det ingick som tur var enl Yamaha Scandinavias hemsida på den tiden när man köpte en Yamarin 5820. Tur för mig annars hade jag knappast betalat ca 5 tusen kr. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser