Tissen 1 Postad 17 Juli , 2007 Båten är helt ny, körd ca 17h. Ett metall-skrammel ljud hörs från motorn (VP 5.0SX), kommer alltid från ca 1100 varv, oberoende om växel i eller inte. Kan denna typ av missljud vara normalt under inkörning?? Borde ju då snart ge sig i sånt fall.. I manualen står att kolvringarna skall sätta sig under inkörning (20h), men inget om nåt då normalt förekommande oljud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 18 Juli , 2007 Nej! Snälle vän det skall defentivt inte komma metallskrammel från en ny motor. Detta måste du ta och kontakta en auktoriserad märkesverkstad om omedelbart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 18 Juli , 2007 Kontakta säljaren om du köpt båten på firma.... det finns GARANTI på maskin på alla nya båtar, där ingår felsökning, reparation, byte mm mm under vissa förutsättningar, te x att du inte kört vårdslöst mm. OCH DU.... GE DIG INTE FÖRRÄN LJUDET ÄR BORTA !!! ALLA garantiverkstäder oavsett om det gäller en ny personbil, lastbil, MC, eller båt har en tendens att förlöjliga sina kunder som upplever problem, så kunden tycker det blir jobbigt att fortsätta strida ...OFTAST brukar det lilla problemet som man haft bli ett stort problem och då har garantin gått ut och då blir det DYRT SOM SJÄLVA F-N.... SÅ STRID, DU HAR ALL RÄTT I VÄRDEN, Och drar dom på det så du riskerar att komma utanför garantitiden - kontakta ADVOKAT... det är billigare. ....*puh*... jag har själv varit godtrogen och fått betala dyrt ...tyvärr mer än en gång, men jag har nu lärt min läxa, och blir alldeles galen vid bara tanken på hur dom ibland bara står och flinar en rakt upp i ansiktet när man blir tvungen att betala te x en ny backkamera el. dylikt för 25000 kr plus moms (inkl. ARBETSKOSTNAD) bara för att man inte tagit strid.. Hoppas du får till det // RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tissen 1 Postad 19 Juli , 2007 Fick hjälp idag av auktoriserad volo penta verkstad. De konstaterade att det var servopumpen som låter. Kommer att åtgärdas på garantin. Skall få hjälp med detta nästa vecka. Forsättning följer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 20 Juli , 2007 så länge då..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser