Lynott 0 Postad 11 Juli , 2007 Hej Har precis bytt båt och köpt en Selco Selfleet från 1971. Framrutan i plexin är spräckt på ett par ställen och bör bytas. Man fäster ju kapellet i rutan också så man måste ju helst ha en exakt likadan? Kan man köpa nya rutor och i så fall va? Kan man få en utskuren hos en glasmästare? Vilken typ av spackel skall man använda för att laga små hål och sprickor i glasfibern? Vilken typ av färg skall man använda om man skall lacka om en båt? Tänkte lacka om överdelen på båten som är lite dassig i färgen. Tack på förhand Johannes Senast ändrad av Lynott | 11 juli 2007 | 08:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beckbyxa 0 Postad 11 Juli , 2007 Jag köpte lite annan plast på: Fermprodukter AB Förrådsv. 17 13737 VÄSTERHANINGE Tlf. 08 - 742 72 42 De kan tydligen skära nya rutor i rätt plast om du har kvar originalrutan. Sen beror det ju på vars du bor också förstås... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lynott 0 Postad 11 Juli , 2007 Jag bor ju nere i Blekinge...men..det kanske finns andra här nere...vad kostade det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beckbyxa 0 Postad 11 Juli , 2007 Ingen aning för jag köpte en massa annan plast men såg att de livnärde sig på båtrutor. Ring å fråga? Har du förresten några Selcogrejjer över? Jag saknar emblem och lite annat jox. Min var förresten också dassig i färgen men jag polerade upp den med rubbing och vax så nu ser den ut som ny Vänligen/Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johanikvarnsjon 0 Postad 21 Augusti , 2007 Hej Jag gör nya rutor till alla typer av båtar. Men jag finns norr om Stockholm. Hör av dig om du behöver min hjälp kanske kan jag förmedla kontakter i plastbranschen. MVH/Johan 0737338535 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 21 Augusti , 2007 Hejsan! Jag har samma problem, behöver en ny ruta till min Selco. Jag har spacklat min med vanligt glasfiberspackel från Plastic Padding, hoppas att det duger? Jag tog en dremelmaskin och slipade bort färg och lös glasfiber, tog en tops doppad i aceton och tvättade rent efter det spacklade jag över hålen. Någon som har andra förslag? Jag har en felmonterad läns/dyvika som jag tänkt att spackla igen, funderar på marinepoxy från Plastic Padding.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christer440 1 Postad 25 Juni , 2008 Jag fick hjälp av ett företag på Åsvägen i Upplands Väsby. Kommer inte ihåg vad de hette. Fick dock putsa till den en hel del innan den blev riktigt bra. Läs här om min Selfleet-renovering. Det kanske finns några andra tips att plocka upp? Senast ändrad av Christer440 | 25 juni 2008 | 22:30 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersson_forshaga 0 Postad 13 November , 2014 Vart fick du tag på vindrutefästena Christer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser