prigge 0 Postad 8 Juli , 2007 Har köpt en båt i Finland Fjord 725 med en AQAD4B När jag testade den första gången så varvade den 3600 på bränslet som fanns i När jag tankat så har jag tappat ca 400 rpm kan det vara skillnad på diesel och diesel Kan nämna att innan jag kommit att fundera på detta så har jag provtryckt spridarna tagit kompprov byt alla filter rengort intercoolern och byt turbo mina ideer börjar ta slut Någon ????? Förslag Mvh/Bent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tresfjord29 0 Postad 8 Juli , 2007 Japp, du har rätt angående efekten på diesel, det är skilnad. Det skiljer även på diesel i sverige tex grön diesel som används av företag är mer krut i än den ofärgade som svennson tankar. Vet dock inte om skilnaden motsvarar som för din del 400 r/min. Men det låter mycket troligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 8 Juli , 2007 Hej Visst är det så. Om jagt har förståt allt rätt så skiller det sig 9% vilket borde kunna kompenseras med lite skruvande på pumpen. Sen finns alla mirakel medel typ Redline 85 (vilket jag provat gav ca 150 rpm ) www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperjens 0 Postad 8 Juli , 2007 Hej! har också hört siffror på ca. 10 procents sämre effektuttag på miljödieseln. Genom att justera bränslepumpen kan du kompensera detta. Vrid justerskruven ca. ett kvarts til ett halvt varv medurs, det ger en hel del! Så länge inte motorn svartryker är det inga problem. / Jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prigge 0 Postad 8 Juli , 2007 Sitter hemma nu men hur lokaliserar jag justerskruven ? Åker ut i morgon och testar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser