Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
JFK01

Omvandla 110 volt till 230 volt

Rekommendera Poster

Undrar om någon vet var man kan finna en omvandlare till min importerade båt... Har redan byggt om så jag har 230 i landström, men jag skulle ibland vilja koppla upp mina eldetaljer inombords och då är systemet på 110 volt .... Vet nån var man kan köpa en sådan omvandlare.... En lösning jag har är 110v till 24v sen 24v till 230v ... känns omständigt .... Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag har gjort som dig, 230 V in i båten och jordfelsbrytare och säkringar som det ska vara. Sedan har jag en sådan http://www.blocket.se/vi/11803756.htm?ca=2_s för att driva 110 V grejerna kylskåp, spis, varmvattenberedaren och batteriladdaren.

Det funkar kanonbra.

Mvh Peter Jonsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så har jag redan ... det jag menar är att jag vill kunna koppla upp mobilen, dekoder och annan vanlig utrustning i de befintliga uttagen i båten med en omvandlare imellan ..... Jag har nämligen ett elverk som genererar 110 v när man är till sjöss ....

Senast ändrad av JFK01 | 19 juni 2007 | 23:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kontakta Tufvassons transformatorfabrik i Sigtuna så fixar de en skräddarsydd transformator till dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Odelco har det du söker, trafo som är omkopplingsbar 115-230V, 230-115V frekvensändringen från 60Hz till 50Hz gör du med varvtalssänkning på elverket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla bra svar .... har nu beställt från Sigtuna så nu är helgen räddad .... nu kommer dekodern funka ....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...