LarsaP 0 Postad 19 Juni , 2007 Jahopp, då har dagen kommit då snipan ska i sjön.. Känns lite nervöst då det är min första riktiga träbåt. Förhoppningsvis är den så pass tät i slutet av veckan att man får ta sig en tur på midsommar :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 20 Juni , 2007 Det där var ju inget att oroa sig för.. Hon flöt så fint på egna pumpar utan problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsjoh51 0 Postad 21 Juni , 2007 Jag har läst en rekommendation att efter sjösättning av en träbåt skall man avvakta 1-2 veckor innan man tar första turen. Detta för att båten skall svälla färdigt och inte råka ut för att man drar något snett i skrovet. Om inte allt har svällt färdigt så kan passningen mellan delar i skrovet vara dålig och därmed hållfastheten. Jag har hållt mig till detta med mina båtar för säkerhets skull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 26 Juni , 2007 Då tiden inte räcker till allt så fick båten stå i närmare en vecka innan jungfruturen med sin nya skeppare och det gick hur bra som helst, det är skoj med träbåt :-) //Larsa Senast ändrad av LarsaP | 26 juni 2007 | 07:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser