Crusing 0 Postad 4 Juni , 2007 Varför? Och ja, luftskruven är vidöppen! Min 25-liters Yamaha orginaltank rymmer nog på sin höjd 20 liter numera. Några veckor gammal bara. Är det värmen? Eller tål den inte bensin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 4 Juni , 2007 Den ska tåla både värmen och bensinen. Men jag går bet, det enda jag kan komma på är stängd luftskruv och att vädret gått från djupt lågtryck till högtryck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 5 Juni , 2007 Du kan ha fel på luftskruven! Testa att skruva loss hela tanklocket från bensindunken så att det är helt öppet in till tanken och se om det blir bättre då. Det räcker nog att du kör någon minut eller ett par minuter för att se hur det blir då. Om det blir bättre så är det luftskruven som spökar. Kanske du har smuts i den som täpper till trots att luftskruven är öppen. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 5 Juni , 2007 För att räta ut den. Stäng allt en kall kväll och lyft ut den i solen ett tag dagen efter och den jäser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 5 Juni , 2007 Jag kommer just från ett besök i Varberg. Gjorde ett besök i hamnen. Där låg en Malö 45 och en annan nästan lika stor segelbåt intill varandra. 25 grader minst. Vinglas i sittbrunnen - oja vad gott det såg ut. Ligger nog där själv om en dryg vecka. Men det var inte det. På vägen tillbaka toll Götet for jag förbi en jättecistern som verkar ha haft luftskruven stängd! Hela taket hade dragits ner och hängde några meter ner som om det hade blivit undertryck i cisternen. Hade de råkat ut för samma sak? Nån från Varberg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crusing 0 Postad 5 Juni , 2007 Ska prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 5 Juni , 2007 På min förra tank så satt det en gummitätning som gjorde att det höll tätt, fast man skruvade upp luftningsventilen.. fick pilla upp tätningen nästan varje gång jag öppnade ventilen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser