Piffe 0 Postad 3 Juni , 2007 HejHar köpt en båt som inte tankmätaren funkar på,nålen ställer sig på fullt på en gång,Fast med tom tank,jag funderar på om det är felkopplat eller om det är mätaren eller givaren som är paj,finns 3 st kontakter på mätaren och minus men oxå en som det står S på,vad är det? Finns det något bra knep hur man kollar om givaren är hel och mätaren? Och ska det verkligen vara ström til givaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piffe 0 Postad 3 Juni , 2007 En bild på givaren oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 3 Juni , 2007 Jag vill inte påstå att jag har lösningen till ditt problem, men jag misstänker starkt att mätaren bara är felkopplad. Jag vet att det i vissa fall kan ge omvänd information då, alltså att ju mindre bränsle man har i tanken desto mer visar det på mätaren! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 3 Juni , 2007 Ta reda på tilverkaren och kolla på deras hemsida, där kan det finnas kopplingsschema och annan info. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piffe 0 Postad 3 Juni , 2007 Tack för tipsen,ska kolla det med en gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 3 Juni , 2007 Jag har för mig att det kan bli så om det är avbrott i en kabel fram till givaren också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coralle 0 Postad 4 Juni , 2007 S står för signal som är signalen från givaren.Problemet är nog att givaren är inte till ditt instrument.På givaren ska du ha jord och signal till mätaren.Om du vill kolla givaren kan du mäta ohm med en multimeter och flytta givarkroppen upp och ner så får du olika värden./coralle Senast ändrad av coralle | 04 juni 2007 | 12:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piffe 0 Postad 7 Juni , 2007 Tack för alla tips,har mätt upp givaren nu och den kommer upp i 190 ohm,så jag antar att den är hel,måste väl prova att köpa en vdo mätare för det är en equus som sitter där nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser