Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Lantana

Hur får jag till akterbädden i Uttern 590?

Rekommendera Poster

Har just köpt en Utter 590 men vet inte hur man bäddar i aktern? Säljaren hade heller aldrig gjort det. Helt klart ska det ju ligga någon sorts skiva i mitten, men hur kan jag få tag i en sådan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har också just köpt en 590 och har inte hunnit kika så mycket, men jag tror att det funkar så här: Man lägger ett par trä-stag (låg i min båt i aktertoften) mellan bänkarna och sdan lyfter man ner ryggstöden och lägger över. Funkade för mig, men det blev nivåskillnad. Vet inte om det beror på att stagen är fel, eller om jag gjorde fel.

/en john

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till min finns det tre stycken träreglar som är lite tunnare i ändarna. Dessa lägger jämnt fördelade man på listen nedanför sitsarna på varje sida och uppepå lägger man sedan ryggstöden.

Om reglarna läggs med rätt sida neråt hamnar alla dynor på samma höjd. Har du inte reglarna får du nog prova dig fram. Har för mig att de är ca 2 x 3 tum eller tunnar då de är hyvlade. När man inte använder bädden ligger dom bakom bordet men forfarande på listerna = tar ingen plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...