Daniel_B 0 Postad 11 Maj , 2007 Hejsan! Tänkte beställa lite grejer från IshopMarin och när man beställer därifrån har man två valmöjligheter på betalningssätt. Det första är kreditkort och det andra är Money order... Är det någon som vet vad money order är för något och om man kan använda det härifrån Sverige. Jag pratade med Swedbank och deras kundtjänst visste inte vad det var.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Papz 0 Postad 11 Maj , 2007 Kolla Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Money_order I det betalningshandikappade USA är det kreditkort eller check som gäller. Glöm de gudabenådade giroväsendena vi har i Sverige. Du kan få problem med att beställa med svenskregistrerat kreditkort. Det är ofta viktigt att leveransadressen matchar den som kreditkortet är registrerat på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 11 Maj , 2007 Money Order kan du köpa hos t.ex. Western Union (OnLine) samt en del växlingskontor av typen Forex. Jag gjorde det hos (har jag för mig) Pressbyrån, när jag började med nätpoker. Istf kreditkortet EDIT Tillägg: Fast nog är det udda/konstigt att inte SweBank kan svara på en sån fråga... Senast ändrad av KillerBoo | 11 maj 2007 | 20:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 11 Maj , 2007 Tack för svaren! Jo, det är underligt att Swebank inte har större koll... dom kopplade mig ju till och med vidare till kundtjänsten. Men man kan alltså gå in på Forex eller pressbyrån och skaffa en Money order..? Hur fungerar det sedan? Är det något nummer man ska uppge för Ishopmarin eller hur går man vidare..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 14 Maj , 2007 Nu har jag kollat med både Pressbyrån och Forex också... ingen vet något! Jag ger upp och skaffar ett kreditkort istället... så får det bli. Vill ju ha hem delarna någon gång! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 14 Maj , 2007 Du kan ju köra med ett e-kort, ett tillfälligt virtuellt kort på Swedbank. Funkar som ett kreditkort men gällar bara vid ett tillfälle om du vill så och max den summa som du anger vid skapandet av kortet. Jag har kört med det många gånger och det funkar perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser