loken 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej!Jag har repat en av cylindrarna till powertrimen på mitt VP SX drev är det nån som vet hur man luftar systemet när man har monterat tillbaka grejorna? Mvh Stefan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej, på vanliga utombordare behöver man inte lufta powertrimet, det är tydligen självluftande. När jag bytte powertrimmotor på min utombordare nyligen fyllde jag på olja, trimmade motor upp och ner ett par gånger och fyllde sedan ytterligare lite mer olja. Samma sak kanske gäller för vp drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loken 0 Postad 7 Maj , 2007 Hej! Nej jag har prövat men det är fortfarande luft i systemet!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 8 Maj , 2007 Hej Jag packade om mina cylindrar till mitt 290 drev och när jag kört dem ut och in ett par ggr va luften borta. Jag öppnade skruven till påfyllningen mellan varven och då pyste det ut lite luft. Du kanske måste fylla efter lite olja också. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury200hk 0 Postad 8 Maj , 2007 Jag hade samma problem med min powertrim, till slut lossade jag lite på kopplingen närmast hydraulkolven. Körde sedan åt rätt håll så luften trycktes ut. Gjorde samma sak på den andra kopplingen. Sedan fungerade det perfekt. Obs viktigt att du inte trimmar åt fel håll för då drar du in luft istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser