matte5410 0 Postad 3 Maj , 2007 Jag har en mercruiser 8,2 MPI insprutning som inte ville varva, fic tipps att det var bränslebrist, jag tog bort en backventil i tanken som brukar tjärva, hittade även ett hål på en vakumslang som gick till bränslepumpen, förmodligen med bränsletrycksregulatorn att göra, Bytade slangen och båten bick nästan som vanligt när den var kall men ju varmare den blev ju sämre gick den, började att bluddra vissa stunder för att försvinna vissa. Har någon ideer så blir jag glad, det finns ju inga båtmeckare att få hjälp av innan 2010. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 3 Maj , 2007 den var kall men ju varmare den blev ju sämre gick den, började att bluddra vissa stunder för att försvinna vissa. tändmodul, hallgivare mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte5410 0 Postad 3 Maj , 2007 Har bytat allt med tändning att göra. verkar vara bensinen som den får för mycket av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zierra88 0 Postad 3 Maj , 2007 Hej.Har du även provat att bytt tändspolen,en trasig spole,ger sig tll känna på det viset när den blir varm.och då går motorn illa ,jag hade det problemet på min bil och det är ju samma sak.efter byte gick den bra igen, lycka till,hoppas det löser sig för dig.mvh jonny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte5410 0 Postad 4 Maj , 2007 Kan det vara överslag i tändkablar?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Masseman 0 Postad 4 Maj , 2007 Kablarna är det nog inte då skulle den även gå dåligt när den är kall.Men däremot tändspolen kan det mycket väl vara. Lycka till från en som alltid mekar....//Masse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte5410 0 Postad 6 Maj , 2007 Det visade sig vara en tempgivare som orsakat allt strul. förmodligen sagt åt databoxen att motorn var kall fast att den är varm. nu går den som ett skott!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser