Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
matte5410

OM MOTORN BLUDDRAR!!

Rekommendera Poster

Jag har en mercruiser 8,2 MPI insprutning som inte ville varva, fic tipps att det var bränslebrist, jag tog bort en backventil i tanken som brukar tjärva, hittade även ett hål på en vakumslang som gick till bränslepumpen, förmodligen med bränsletrycksregulatorn att göra, Bytade slangen och båten bick nästan som vanligt när den var kall men ju varmare den blev ju sämre gick den, började att bluddra vissa stunder för att försvinna vissa.

Har någon ideer så blir jag glad, det finns ju inga båtmeckare att få hjälp av innan 2010.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

den var kall men ju varmare den blev ju sämre gick den, började att bluddra vissa stunder för att försvinna vissa.

tändmodul, hallgivare mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bytat allt med tändning att göra. verkar vara bensinen som den får för mycket av.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.Har du även provat att bytt tändspolen,en trasig spole,ger sig tll känna på det viset när den blir varm.och då går motorn illa ,jag hade det problemet på min bil och det är ju samma sak.efter byte gick den bra igen, lycka till,hoppas det löser sig för dig.mvh jonny.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kablarna är det nog inte då skulle den även gå dåligt när den är kall.Men däremot tändspolen kan det mycket väl vara.

Lycka till från en som alltid mekar....//Masse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det visade sig vara en tempgivare som orsakat allt strul. förmodligen sagt åt databoxen att motorn var kall fast att den är varm. nu går den som ett skott!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...