Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Luddelurr

vart köper jag billigast topcoat?

Rekommendera Poster

Hej hej

Jag är mitt i renoveringen av min och min sambos Jula Torö HT 50. Den har gått från orange till vit och en bit in i projektet bestämde vi oss också för att riva ut all ful brun och blå gallon? och i ett första steg måla detta i en matt grå topcoat. Min pappa sa att han kunde fixa billig topcoat på en firma som plastar båtar där han handlat förut. Men när jag hade rivit ur all inredning kom pappa hem och sa att han inte fick köpa av dom längre för att de inte fick sälja. De var tvugna att ha konsumentförpackningar med varingstext på...Jaja, så kan det gå. Nu har jag letat efter detta men kan inte hitta något bra pris. Jag kommer behöva mellan 4 och 5 kilo och det billigaste jag har hittat är en burk på 20 kilo och den kostar 1495 kr. Det finns visserligen enkilosförpackningar också med de kostar 250 kr styck. Dessa priser hitta jag på http://www.byggplast-batprylar.se/SectionList.aspx?CatID=1511

Finns det bättre priser än dessa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men den är tyvärr blank. Vill gärna ha matt färg inne i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skriver inte var du bor. Erlandssons brygga i Sth säljer topcoat i flera olika kulörer, 5 kg för 668 kr. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bor i Linköping. Men båten har jag hos föräldrarna på kållandsö (Utanför Lidköping) Problemet är dock löst nu. Pappa lyckades få tag i en burk.

tack för alla svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...