LarsaP 0 Postad 19 April , 2007 Felicia Smulan Babben Snäckan Snippan Rundogo (rund och god) Curvy Trind ..Min förra segelbåt hette Anna-Gertrud, inget jag rekomenderar, den var döpt av tidigare ägare och jag tordes inte döpa om den.. :-) Nuvarande heter Smulan. //Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 19 April , 2007 Ja förre ägaren tog både fru och dotter namnet SIV ANNA riktigt jävla dåligt men tycker inte man skall döpa om båtar om de är döpta 1 gång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 19 April , 2007 Åker du runt i en båt med det namnet???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 19 April , 2007 Visst är det för jävligt vill hellre att hon skall heta Svea Gun eller något men får inte det för min kära sambo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 hehe, babben kan jag garantera att det inte blir min sambo avskyr babben larsson! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 Snippan kan jag ju för tusan inte döpa båten till!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 19 April , 2007 Om du är Sosse kan du väl döpa henne till Sahlin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 19 April , 2007 Hmm, nähh.. kanske bäst att låta bli snippan va :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 19 April , 2007 HAHAHA nä den var ju klockren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 det står en bpt på marin&fritid i laxå med det fina namnet snippan!! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 19 April , 2007 Varför inte Marjasin!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 April , 2007 Det är ju en motorbåt, och inte tänker ni väl sälja den heller? Då tycker jag att Not for sail skulle passa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 haha, ja den var ju riktigt fyndig!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 19 April , 2007 Själv skulle jag nog döpt en Snipa till Trind eller Trinda.. dom är ju så runda och fina :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelcoater 0 Postad 19 April , 2007 KNULLRUFS. Mysigt rätt o slätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 April , 2007 Du hade ju knappast fått ligga ensam i nån vik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagplasKE 0 Postad 19 April , 2007 Rullan Rondo Rultan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 20 April , 2007 sambons kompisar retas med honom och säger att båten heter SjöBalle :-D kanske skulle döpa den till det....not. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MS Ronja 0 Postad 21 April , 2007 Vikaren eller af Snipa Jag tyckte Snippan va väl bra ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 23 April , 2007 snippan är ju...inte så passande...då kan jag ju likagärna döpa båten till fittan!! :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
keihin 0 Postad 23 April , 2007 Det betyder som sagt otur att döpa om en båt, MEN det kan dock avhjälpas med att hälla ut minst en liter rom (vissa säger whiskey) i havet. Sen ska ni även försöka hitta en namn på sju bokstäver för att ge lycka på de sju haven. Lycka till! Senast ändrad av keihin | 23 april 2007 | 17:03 Senast ändrad av keihin | 23 april 2007 | 17:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 23 April , 2007 men rom och whiskey är ju så dyrt...går det inte med hembränt? :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
keihin 0 Postad 23 April , 2007 Hemstampat kan kanske fungera men isf. behövs det nog MINST en Burträsk-kvarting (4l plastdunk). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 23 April , 2007 2 tons of trouble kanske Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 24 April , 2007 Haha, då har man lärt sig ett nytt uttryck också!! Burträsk-kvarting :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 4 Maj , 2007 Nu lutar det åt att det blir Johanna !! Vad tycks om det namnet? passande på en snipa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 4 Maj , 2007 Välj ett namn du kan leva med, inget som är bara roligt för stunden. Serenity är mitt förslag. //Phil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 4 Maj , 2007 ja det är hu ett bra tips att välja något man inte tröttnar på!! men Serenity är nog inget för våran båt! Känns inte som att det passar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rikard 1 Postad 4 Maj , 2007 vad tror du om VETEFAN 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 4 Maj , 2007 Nej, inte Johanna! Finns för många. Om namnet måste börja på J här kommer några förslag: J LYNN J-Spot ja-mak-a-miss-take Jabberwocky JACK n a SPLASH jack reid Jacks Off JACKS TOY Jackal Jackpot JACOBITE Jade Jade Jangada JADE RUNNER Jae-Rae JAFTICA Jagger Time Jagwagon JALAGA Jalapeno jaleto JALI Jamaica-Me-Crazy JAMAKA JAMM Janes Joy Jangada Jarhead Jarhead II JASDIP Java Javin Jaw breaker Jaws jazz-a-bill Jazzy Desire Jazzy II JeannaPaulina Jeanne Therapy Jeff Brown Jeneric JENNIFER Jenny Jenny-B Jennys Ring jersey girl Jersey Devil Jersey Girl Jersey Trooper5 Jest Cruzin Jet Lag Jet Sea Jetstream Jewel Jewels Jezebelle Jibberish JIGGIN WITIT Jill Bait Jilly Jilly B Jim Bag JIM N`I JIMS GEM Jimbos Dream JIMCAT JiSuHo(Jump in, Shut up, Hold on) JO MAMA JO SEA WHALES JO-MARIE JOANI BELLE Joanna Job Site Jobu Jodi Said No... JOE MAMMY JoeCrow Jogdog John E Holden Johnny Bravo JOINT CUSTODY Joint Venture Jokers Joy Jokers Wild Jolly Dodger Jolly Island Jolly Man Jolly Mon Jolly Montam Jolly Roger Jomac JOMAN Jonah JOO PhisH ??? Jored, White, And Blue Joshua James Journeys Beginning Joy JOY TOY Joy-Sea Joyful Noise Joyride Jubilado Jubilee judge ship Judith Ann Juice Wagon JuJube JUKANU Julius Sea-sar JUMBALAYA Jumping Tuna june day June Moon june-day junk Juno Caprotina Jurassic Ark| Jus Fishin Jus T Nuf JusCruzn Jusphitz JusBeenBad JUSDUCKY JUST - TWO - BUCKS Just 2 Much 4 U Just 4 Fun Just 4 given Just 4 Play Just 4 Relax N Just A Floatin Just A Phaze Just About Perfect Just Add Water Just Another B$LL Just Another Payment Just Aweigh just beachy JUST BELIEVE Just Believe Just Boatin Just Chillin JUST CHILLIN Just Do It Just Ducky Just flukin Around Just For Play Just For the Fun of It! JUST FOR THE HALIBUT Just for the Hull of It Just Friends Just Geezin Just Good Friends Just Hafta Just Hope Just Kidn Just Kidding! Just Knot Thinking Just Lookin JUST MY CAPSIZE Just One More Just Perchy Just Plane Fun Just Play Boy Just Relax Just Right just rollen Just rumours Just the shot Just Two Just Us JUST-4-FUN Just-4-kix Just-A-Nutter Payment just-ah-tad 11 Just-N-Step Just-o-vacation just4me Justa-Float-Inn Justaboat Justavacotion JUSTBASSINGTIME Juste Entre Nous Justified Expense Justified! Justin Time JustUs Boyz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser