tulia 0 Postad 17 April , 2007 Båten ska döpas om, vet att man egentligen inte ska göra det om man är skrockfull men..... jag kan inte leva med en båt som heter Sjövalle Så nu vill jag ha tips på namn passande en 25 fots plastsnipa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 17 April , 2007 Dimman kanske!!! ofta dimma vid Doggers.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 April , 2007 tulia, erika åström varför inte TULIA som båtnamn eller om du Erika är fruntimmer så varför inte SYSTRA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 April , 2007 Liran eller Labben........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hflife 0 Postad 17 April , 2007 Bananen kanske eller korven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 17 April , 2007 Det går bra att döpa om båten om man först döper av den. Den ska med det gamla namnet tas ur Neptuns register på ett vördsamt sätt. Vi gjorde det på våran skorv och vi hade hittat några fraser på nätet om avdöpningen och det blev en liten ceremoni tillsammans med dopet. Snittar till åskådarna och sprudeldricka förstås. Lite kul att minnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 17 April , 2007 Min båt heter i allafall MARI-NELLA! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 17 April , 2007 Välj ett kvinnonamn - hustru/sambo/mor/dotter eller nåt sånt. Döpa båt? Från vilken längd eller storlek på båt ska man döpa båten? Kom nu inte och säg att det är upp till var och en - utan vad är det som är vedertaget? Är det volymen - storleken - längden, åldern eller VAD som avgör om man bör döpa en båt? Har en Tupperware-båt på 6,21 m gånger 2,48 - bör den döpas? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 Tack för alla tips! Kom gärna med fler förslag!! Tjorven tyckte jag va bra, passande till en rund snipa, men sambon höll inte med. Dimman.....hmm, ja det kanske man kan fundera på.. Tulia, Systra..njäää känns inte riktigt rätt.. Liran eller Labben.. haha, vad fick du det ifrån?? Bananen eller korven blev totalt nerröstat från sambon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 April , 2007 Liran och Labben är sjöfåglar, ser faktiskt ut som runda snipor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 Okej!! Men det är nog inga namn jag faller för...vill ha ett mer feminimt namn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 nja, då jag och sambon kände en satkärring som kallades för hulda så är det namnet inte så bra :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 18 April , 2007 Klassikern hustruns namn II :-) Den såg liten och söt ut och tuffar på i sina 6-7 knop, Tuffan, kanske? Senast ändrad av Anders_St | 18 april 2007 | 10:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 njää jag har svårt för det där...mitt namn är bara mitt :-D Tuffan...den känns lite för stor för det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 18 April , 2007 OK, då mannens namn II? Bara för att vända på det? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norton 1 Postad 18 April , 2007 Ett förslag till nytt namn på din båt MINANDRA eftersom det kanske är din 2:a båt? Har själv döpt min 2:a båt till det! Se sjöboden. Mvh Norton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 18 April , 2007 Min förra brygg-granne hade ett bra namn på sin styrpulpetare -Runken88 Han gilade för övrigt att dricka hembränt direkt ur dunken och mungrogga med ljumskvarm cubacola. Jag sitter också i skiten vad det gäller båtnamn, kan inte bestämma mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 nja...då har jag nog hellre kvar sjövalle..... Reine II låter inte så bra :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 MINANDRA... jo visserligen är det väl andra båten, men jag tycker inte namnet känns riktigt rätt.. Runken88 :-D tror inte det va :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 18 April , 2007 Kör på tulia, då vet vi ju vem det är som kommer tuffandes... Hare!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 18 April , 2007 svarten kanske. eller snabben ,speedy,kexet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 18 April , 2007 Jag ser nästan varje vecka ett fartyg, som kommer med last till fabriken där jag jobbar som heter Andante. En musikterm som betyder ungefär gående, lugnt Det finns säkert många båtar med det namnet men ett passande namn på en snipa. Du kan väl köra med Andante III eller liknade. Snippan II är väl uteslutet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 18 April , 2007 MinandraReine går väl inte heller och det verkar svårt det här. Då inget passar och båten inte vill bli döpt så namnge den med nedanstående namn och allt är klappat och klart. Ateisten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kungsholmen 0 Postad 18 April , 2007 Mossa,mossa igen! Det ska ju valite kul åsså!! Tänk när ni ligger på en fin liten holme, så säger ni till de andra (man är aldrig ensam på en holme)nu går vi in i DIMMAN.....kul va mvh/Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 18 April , 2007 Nej, döp inte henne efter frun och döttrarna eller för den delen ev älskarinna eller en ungdomsflamma, det blir bara strul och tänk om du skiljer dig och behåller båten.Kör med Alba, gammalt fint kort namn på oftas lite knubbiga båtar om jag nu får kalla din båt knubbig. Sakll man ha ett humorisktiskt namn så måste du vara en stark personlighet och förklara och försvara den.Rekordet jag såg var en svart segelbåt som hette nånting med Svarta Maja och eft kom släpjollen lika svart och var döpt till Kronofogden.Hade gärna velat prata med ägaren. Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tigern 0 Postad 18 April , 2007 Några förslag: Snäckan Aquavit Aquamarin Korken Utgiften Bakom Flötet Botten-Upp Bluewave Bankens Nått som passar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 18 April , 2007 m/s Furburger II Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 så många förslag! Ska läsa igenom och fundera! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser