MRoos 0 Postad 1 Mars , 2007 Ja jeg er dansk håber det er okay... Jeg har netop bestilt min Ryds 510 gti spritny 2007 model, men jeg er i tvivl om jeg skal vælge 90hk Optimax eller 80hk 4-takt (mercury). Begge er på kampagne i DK lige nu, så prisen er næsten den samme. Nogen som kan fortælle hvor meget optimaxen larmer især gerne i forhold til en 4-takt. ??? Vil også meget gerne høre hvis der er nogen der har erfaringer med de nye 4-takt (80-100-115 serien) fra mercury, de er jo helt nye så det er ikke meget info man kan finde om dem. Tak for et fantastisk forum!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
enn858 0 Postad 1 Mars , 2007 Hej her er en Dansk mere - køb 4 takteren den går mere lydløst. Har du været inde på www.baadsnak.dk? der er masser af hjælp at hente på det forum Senast ändrad av enn858 | 01 mars 2007 | 18:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 1 Mars , 2007 Är inte 510 godkänd för endast 80 hk. Kolla det noga annars kan det strula med försäkringen för dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunset 0 Postad 1 Mars , 2007 tror det har varit 70 hk någon gång ^^ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 2 Mars , 2007 Hej. Fr o m 2006 är 80 hk max. Tidagare modeller har 75 hk max (se tex Atlanticas hemsida). Det verkar som om försäkringsbolagen blivit tuffare med övermotoriserade båtar. I de fall de ändå försäkrar så märks det rejält på premien. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MRoos 0 Postad 2 Mars , 2007 Begge størrelser er okay med forsikringen ifølge forhandler, men jeg er mere urolig for lydniveauet fra Optimaxen - men man hører jo meget godt om dem. Og på den anden side så er de nye mercury 80hk helt nye konstruktioner, og hvem ved om de kan holde til at blive brugt? Hvilken propel kan i rekommandere til disse motorer og denne båd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MRoos 0 Postad 2 Mars , 2007 Nu blev det den nye 80hk 4-takt fra Mercury. Jeg har lige været hos forhandleren og kigget på den. Den nye 4-takt har kædetræk istedet for remtræk, og så ser den faktisk vældig godt ud... Levering 14. April - tiden står jo stille nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 2 Mars , 2007 Gratulerar, jag tror nog att du kommer bli nöjd. Skiv gärna några rader när du provat båt & motor. /Fredrik Senast ändrad av FredrikW | 02 mars 2007 | 12:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MRoos 0 Postad 10 April , 2007 Jag har netop talt med forhandler og besluttet at få 100 hk på istedet for 80 hk, vægt og mål er jo de samme for disse motorer. Lidt extra kraft er jo altid godt ! Forsikring er okay med dette, de går kun efter hvor hurtigt båden kan sejle og værdi. 3 laaange dage så skal jeg hente båten.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MRoos 0 Postad 22 April , 2007 Hej, Så er båten kommet i vandet med 100hk firtakt og det er et fantastisk sæt! Med 2 personer i båten kører knobmeteren helt i bund. Båten skærer fint bølger og ligger rigtig godt i vandet, dog skal man gerne have lidt vægt ombord. Jeg har inte mycket erfaring med motorer men Mercurys nye 80-100-115 hk serie lyder rigtig godt (rolig og jævn ved lave og mellem turtal og rigtig ond/vred ved høje turtal). Gearskiftet har næsten ikke noget klonk længere. Man bør klart vælge 19 stigning på propel ellers biper alarm hurtigt pga. for højt turtal. Se evt. billeder af sættet i min sjöbod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser