platen 0 Postad 15 Februari , 2007 Hej tänkte måla om i båten med internationals 2-komp färg.båten är 5*2 meter. Tänkte höra om någon vet ca hur mycket färg som går åt ? Måla 2-3 gåner ? Mvh Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 15 Februari , 2007 Det beror lite på hur du tänker måla. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
platen 0 Postad 15 Februari , 2007 Tänker måla om allt på insidan av båten föutom golvet. Mvh Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke24 0 Postad 15 Februari , 2007 Försök att göra en uppskattning av ytan du ska måla,sen är det bara att kolla på färgburken hur många kvadrat 1 liter färg ska räcka till(cirka)Gånga med antal strykningar så har du fått ett riktvärde,kolla så att du får samma batch nr på burkarna det kan skilja lite i nyansen,iom att det är hädare inblandat vill man ju inte blanda upp mer än kanske 1 liter åt gången. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 15 Februari , 2007 Med risk för att sno lite uppmärksamhet så slänger jag in en liten fråga i denna tråd.. Funderar på att måla om i maskinrummet ja d lilla som finns iaf Grått istället för nuvarande vita.. Finns d någon som kan rekomendera en Bra färg (märke).. Tacksam för svar och gärna länkar... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 17 Februari , 2007 Ingen som kan rek en bra färg till mig??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Februari , 2007 Köp en Hempel eller International 2-komp färg som tål oljor och dyligt. Bästa är att fråga i färghandlarn, dom vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 19 Augusti , 2010 Finns det någon guide som någon kan rekomendera på hur man går tillväga för att måla med 2 komp färg?? Förarbete, spruta eller rolla/pensla osv... Kan inget på området men tror det kan bli dags någon gång framöver..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 19 Augusti , 2010 Hej. Här kan du läsa mer om hur du kan gå till väga länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 19 Augusti , 2010 Tack! Precis vad jag ville ha!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser