dannne 0 Postad 18 Januari , 2007 Hej! Håller på att kika på en 33 fotare med peninsular dieselar, ca 300hk styck. Är det någon som har erfarenhet av detta fabrikat? vad skall man tänka på? är de skit? vad jag förstått är det v8-maskiner, bra lr dåligt? tack på förhand /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 18 Januari , 2007 Peninsular är en V8 diesel från GM. Denna motor är på 6,2 eller 6,5l. Den sitter i bla pickupper och vanar. Hummer är utrustad med denna motor. Det är absolut ingen skit. Vad man däremot bör tänka på att dessa är i regel inte monterade på varv, och man bör titta noga på hur installationen är utförd. Dom har också ett enormt vridmoment, och ett vanligt penta 290drev kan ta stryk av detta. Om man inte är väldigt duktig på båtar är det aldrig fel att anlita en opartisk besiktningsman. Typ William Becking i fall du bor i närheten av göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peppe1 0 Postad 7 Februari , 2007 Jag har en ny Peninsular 400 TA, 310 hk i min Sea Ray 290 (satte in den förra sommaren), och den går som ett spjut och har kanonvrid. Såg den även på Båtmässan i GBG som pågår nu. Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjove 1 Postad 10 Februari , 2007 Det missade jag. Vem visade dom där? Och var dom kombinerade med drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 11 Februari , 2007 Bytte du hela drivpaketett ? //JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 11 Februari , 2007 Dessa Dieslar går fint att kombinera med mercrusiers Bravo drev.. Alpha drev blir för klent och kommer inte att klara vridet.. Som ovan redan nämt så bygger dessa maskiner på en redan väl utprovad konstruktion så kvaliten borde hålla måttet... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dannne 0 Postad 26 Mars , 2007 tack för svaret! Har själv faktiskt kikat på en 290 sundancer -98 med bensinare. Byte du maskinen själv, svårt? märkte du stora skillnader i bränsleekonomin. vad drack den innan efter? MVH Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peppe1 0 Postad 26 Mars , 2007 Den drog ca 3 l distansen med 2 st Bensin V6:or,nu drar den ca 1.7 l distansen (310 hk Peninsulardiesel). Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peppe1 0 Postad 26 Mars , 2007 Jag bytte ALLT; från 2 st V6:or (med Alpha one) till Peninsular 310 HK, ny sköld samt ett nytt Bravo 3 drev (diesel 1.81 utväxling). Plastade igen 2 hål, gjorde ett nytt hål samt en ny motorbädd. /Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Mars , 2007 ..OJ JÄVLAR VILKET MECK !!!!!!!!!!!!! nu är jag imponerad !!! Hoppas allt har gått bra ,och hoppas du får en trevlig sommar med den nästan nya båten ...hahahahaha //JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dannne 0 Postad 27 Mars , 2007 Låter som du har roat dig.. Vad fick du för bränsle ekonomi jämfört med tidigare, och hur skiljer sig båten rent accelerations och manöver mässigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 27 Mars , 2007 .. där fanns svaret på ekonomin !! 1,7 l dist .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peppe1 0 Postad 19 Oktober , 2008 Jag blev så nöjd med Peninsular Diesel V8:an så jag har har tagit en Sverige agentur på Peninsulars V8 Diesel motorer (160 - 340 hk). Vi har till dags datum installerat ca 30 motorer med bara positiva erfarenheter. //Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser