1000 0 Postad 6 Januari , 2007 Hejsan!!Är det någon som vet var det är billigast att köpa reservdelar till Volvo Penta ? Finns det pirat kopior av pentas original delar ?Tacksam för svar!! MVH// 1000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 6 Januari , 2007 Vad är det för penta? ex v8:orna är igentligen Mercruiser gm:s block och delar,köp direkt från usa det blir ca 1/3 av priset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 6 Januari , 2007 Det är en Volvo Penta AQ 131 A...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 6 Januari , 2007 Vad är det för nått du behöver?JAg köper alla delar från usa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 6 Januari , 2007 Okej, vart köper du ifrån...(länk)?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 6 Januari , 2007 Om nu AQ131 är en fyrcylindrig volvomotor så lär du knappast hitta delar till den i jänkeland...Men till åttorna går det ju... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 6 Januari , 2007 Har du en bensinare så kan du ju köpa stift, kablar, oljefilter och de vanligaste packningarna direkt från mekonomen eller nån annan bildetaljist. Bra mkt billigare än marinockrarna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 6 Januari , 2007 Jänkarna har sålt mer 4-6 cylindriga motorer än v8:or. Det är gm som gör blocken till så gott som alla motorer. Jag har kontakt med flera företag tex:allstate engine (Paul) jag köpte mitt performance total renovering(inkluderar allt som kamlager,vevlager,kam,lyftare,kolvar,kolvringar mm,alla packningar,oljepump,mm) med frakt tull och moms betalade jag 6700kr gjorde jobbet själv och bytte till nya toppar samt rullvippor och har nu ca 365 hk i min 8:a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 7 Januari , 2007 Jänkarna har massa 4-cyl.... Köpte 2 motorer som e på väg över atlanten just nu;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Talla 1 Postad 7 Januari , 2007 japp det har de. Själv åker jag på GMs fyrcylindriga 3.0L pärla. (Volvo Penta3.0 GS) Har renoverat min i vinter kolla i min sjöbod. finns nåra bilder.Har köpt grejerna ifrån en amerikansk bildelsaffär här i stan. mkt billigare än orginal! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 7 Januari , 2007 Finns det pirat kopior av Volvo Pentas orginal delar ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 8 Januari , 2007 Svaret på frågan är Ja. Det finns piratdelar till Volvo Penta, och till din AQ131AJag har själv köpt vissa delar till min motor (likadan som din) och dessa länkar kanske kan ge dig lite tips och vägledning:http://www.eurofritid.no/Volvo/Default.htmhttp://www.duells.se/katalog/katalog_frames.asp?dept_id=4251&sqlquestion=sub_departments&main_dept_id=4251 (före detta Orbitrade Marin, numera med ny ägare)Bl.a behövde jag byta fördelardosan som spruckit, men istället för att köpa det dyra originalet från VolvoPenta, så hittade jag ett likadant via Orbitrade Marin som kostade 200 kr mindre....;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 8 Januari , 2007 Som någon sa så är många delar samma som i Volvos gamla bilar. Om du inte är ute efter en specifik marindel så kan du ju köpa den hos en vanlig bildelshandel. Gå in på Mekonomens hemsida, välj butik, klicka på Reservdelar och tillbehör, välj bilmärke Volvo, välj en bilmodell som tillverkats med motsvarigheten till din motor, välj motor i listan. Sedan har du en massa olika delar i menyerna högst upp. Biltema har oxå en hel del delar till Volvo såklart. Olje-, bärnsle- och luftfilter, startmotor, generator, tänddelar m.m. om du är ute efter billiga piratdelar! Dessutom har Biltema några marindelar oxå!! T.ex. Drivknutsbälg till 200-drev, sjövattenimpeller och zinkanoder. Inget brett sortiment, men har du tur så hittar du det du söker, och då till minst halva priset! Lycka till! /Marcus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 8 Januari , 2007 Tackar för tipsen!! Fler tips är alltid välkomna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser