-040- 0 Postad 20 December , 2006 hur kommer det säg att glykolen rinner ut mellan drev(280) och moter(V8) när jag ska konsevera den . när motern är varm och termostaten är öppen så pumpar jag in glykol och då fungerar det som det ska men när motern sen stängs av så rinner det ut mellan drevet och motern.hur kommer det sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
antirakan 0 Postad 20 December , 2006 Men här har du ett tips till. Frostpluggarna i bakkant på blocket börjar nog rosta sönder, byt genast, du förhindrar motorhaveri eller om din kylning går på sjövatten att motorn pumpar in obegränsat med sjövatten och vatten fyller motorrummet tills den dränks och stannar. Kolla även de andra pluggarna på topparna så inte de också börjar bli tunna. Mvh antiräkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 December , 2006 Ett litet tillägg på antiräk tipset kolla bultarna på insuget och insugspackningarna V8 har vattenkanaler genom insuget och kan ibland vara svåra att få täta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-040- 0 Postad 20 December , 2006 glömde skriva en sak!!! när motern är kall(ej igång) och jag häller i vatten/glykol så rinner det bara rakt igenom och ut genem drevet som det ska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-040- 0 Postad 6 Maj , 2007 tack för tipsen. det var en frostplugg. det slutade med att jag fick riva allt och lyfta motorn för att komma åt pluggen. 12 timmars jobb i solen och en härlig bränna fick man på köpet ett nymålat motorrum Senast ändrad av -040- | 06 maj 2007 | 11:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser