kurran 0 Postad 4 December , 2006 Hej . Finns det någon som funderar på att handla delar till båtar i USA? Eller någon som har bra kontakter där?Prisnivån ligger ju mycket bättre där än vad man får betala i vårat skattefria land. MVH Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 4 December , 2006 Jag hänger gärna på, har dock inga upparbetade kontakter idag. Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakkan 0 Postad 5 December , 2006 Vet inte exakt vad du menar: Vill du ha tips om att importera?, vill du starta en verksamhet eller göra någon form av samköp? Själv funderar jag på att importera en utombordare men jag har inga erfarenheter av detta att dela med mig av. /Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum 0 Postad 6 December , 2006 Hej på Er! Har köpt lite delar från USA i nätbutiker som har skickats hem via Jetcarrier www.jetcarrier.com utan några problem... Det är bara att registrera sej där gratis så får man en adress i USA dit man beställer sina prylar. Jetcarrier skickar antingen med flyg- eller sjöfrakt, man bestämmer själv hur snabbt som man vill ha hem det hela och väljer utifrån det.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 December , 2006 Intressant!, vilka är fördelarna med detta system då istället för att låta butiken skicka direkt till sverige? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum 0 Postad 6 December , 2006 Det är inte alla butiker som skickar internationellt, det är då det kommer väl till användning och att man är laglig med moms och så.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 December , 2006 Man fyller altså i värdet på varan själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maxum 0 Postad 7 December , 2006 Det stämmer man fyller i varans pris själv, men JetCarrier vill ha kvittot överfaxat/mailat från där du köpt prylen i USA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 7 December , 2006 Det bästa e ju om man skulle ha en kontakt där som kunde köpa grejer å sen skicka de som gåva. Slipper man moms å sånt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 7 December , 2006 Gåva gäller bara om värdet understiger 500kr om man följer tullverkets regler Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jarl 0 Postad 8 December , 2006 Om man skickar med Us Mail(posten i Usa) Så är det noll koll viktigt att fakturan inte ligger i pakatet och att värdet officiellt inte överstiger 50 dollar . Har skickat hur mycket motordelar som helst utan att fastna i tullen. Säg inte till nogon vem som har lärt dig det här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 12 December , 2006 Hej jag köper nästan dagligen.det fungerar perfect!!.Jag köper mest från aktioner.ex båtstolar 3 färgs skinn nya 1000kr/st ink frakt.totalt renoverings performance kit till min mercruiser 260 nu 365hk 5150kr ink frakt och tull.dieselvärmare 2,2kw 3800kr ink frakt, jag köpte i förrgår en helt ny rostfri propeller 15x19 för 69,95 dollar inklusive frakt.mm jag har nu bytt allt i min båt finns bara blocket til motorn samt plastskrovet som är gammalt.Instrumenten Faria köpte jag komplett med varv,olja,temp,trim,bränsle,volt,mm för 600kr inklusive frakt.om man har en v8:a eller en mercruiser oavsett storlek så kan man ej köpa billigare nånstans i sverige. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 13 December , 2006 Vilka sajter är du ute och handlar på? Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spajn 0 Postad 15 December , 2006 ishopmarine.com är tex en mycket bra site. Köpte delar där 75% billigare än i sverige. boatbandit.com är en annan. Gå in på www.screamandfly.com o kolla deras annonsörers länkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tronnberg 0 Postad 15 December , 2006 TACKAR, TACKAR, Nu vet jag var man köper julgodiset. Per Trönnberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 6 Januari , 2007 Kolla på ebay.com men lista ut vad allt heter på Engelska så hittar ni allt till vrakpriser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ebzet 0 Postad 6 Januari , 2007 Den här sidan http://www.chrisparts.com/index.htm säljer många detaljprodukter till Chris Craft-båtar om någon har en sådan. Har inte provat dem ännu men jag hittade länken på Chris Crafts hemsida så de är troligen rätt seriösa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser