Posu 0 Postad 11 Oktober , 2006 Hej ! År det någon som vet om Jofa Kuling tillverkas idag ? Vilken motor styka får man ha ? Jag har sett vissa som har 70hk och ända upp till V4 90hk, hur går båten i vattnet då ? Posu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kentR 0 Postad 11 Oktober , 2006 hej 60 hk som mest annars överplanar båten ( går på nosen) blir väldigt otäck att hantera = 35 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Posu 0 Postad 11 Oktober , 2006 60hk eller 70hk spelar väl ingen roll, det är ju samma motor i vikt fast 10hk till ? Överplanar, går det inte att tilta ut motorn för att unvika det ? Posu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 11 Oktober , 2006 Jag vet dom som har hängt på en 85 hästare, och med rätt tilt på motorn gick det bra. (60knop) fasst lutar endel bakåt när den inte går i plan, Själv funderar jag på att hänga på Mercurys gamla raksexa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Posu 0 Postad 12 Oktober , 2006 Vad väger en rak sexa mercury ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Posu 0 Postad 16 Oktober , 2006 Hej Henke92 ! Är det din kuling med kapell och båge som du har med på bild ? Jag ser att det sitter en Johnson på den men vilken storlek ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 17 Oktober , 2006 Hej, Jag mailar dig så får du svar på dina frågor.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser