Storis 0 Postad 25 Juli , 2006 Hej! Har en aq130D med ett VP 270 Drev Kan för hög tomgång (1200-1300 rpm) orsaka att drevet slår upp när man lägger i backen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K-MZ 1 Postad 26 Juli , 2006 Ja det kan det. Prova att lägga neutral och vänta en stund och lägga i backen för att se om backspärren som skall hindra drevet från att slå upp hinner med då?. Annars har du ett klassiskt problem med äldre drev att fjärdrarna som skall tillse att backspärren hakar i skjölden är slappa och kraften för att hålla drevet inte finns där. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 26 Juli , 2006 Eller så har du det klassiska felet att växelviren sitter fel i växelreglaget. Råkar man installera vajern fel så den tex blir skutande i stället för dragande vid reglaget kan man kompensera detta med att flytta växelstången från den ena sidan till den andra på drevet. Det som sker då är att växellägena blir rätt men backspärren blir fel eftersom det som en gång var framåt på drevet numera blir bakåt och backspärren faktiskt spärrar under färd framåt och löser då du backar.... Detta kan bli dyrt om man går på grund... Lycka till. Ricky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 26 Juli , 2006 Ganska givet, men jag skulle ocksa se till at du drar ner tomgangen till 800-900 rpm. Annars finns lite risk att du snabbt sliter ut vaxelkonor i drevet. Har lagt en posting med text om justering av Solex forgasre. Kan aven skicka over bestyckningen vad galler munstycken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storis 0 Postad 30 Juli , 2006 Har varit ute och provat lite mer och när tomgången ligger på 900-1000 rpm så slår inte drevet upp nå. Vidare så ska jag kolla upp det där me att jag kan ha satt ihop drevet åt fel håll. Har ni några tips på hur man gör det lättast? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 30 Juli , 2006 En som tittar på drevets spärr, och en som sköter reglaget.. Det kan man både göra på land och i vatten.. Ha inte motorn i gång om där e nån som ligger i vattnet vid drevet, funktionen ser du om den e rätt ändå. Utan att riskera göra köttfärs av nån ;-/ Man kan ligga i vattnet med växel i utan att motorn e i gång, ryck i drevet med handkraft, då ska du kunna lyfta drevet..Sen provar du med backen, för bara reglaget lite bakåt så att backen precis går i. Då ska man inte kunna lyfta drevet.. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storis 0 Postad 30 Juli , 2006 Tackar... ska ner och prova imorron.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abbe6 0 Postad 5 Augusti , 2006 Det sitter två hakar med två fjädrar till spärren antingen är fjädrarna dåliga eller så är det som i mitt fall att när man kör länge med detta så blir hakarna utslitna och håller inte emot när du lägger in backen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser