Emme 0 Postad 23 Juli , 2006 Hej! Jag har en mercruiser 3,7 som vägrar starta när den är varm! Efter ett bra tag då tempen sjunkigt massor går den igång med vissa svårigheter. Jag har provat med startgas men det hjälper inte! Kan det vara tändspolen eller något annat i tändningen? Ånglås är väl också ganska vanligt, men borde inte inträffa om motortempen är kring 60 grader. Någon som har några förslag????????????????????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 Juli , 2006 kolla ett stift: gnistfärg ska vara blå sätt något ledande i tändhatten kolla gnistlängd: 1 cm minst helst 2-3 och blå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 24 Juli , 2006 kanske förvarmt i motorrummet. bensinen förångas då. vet inte vad typ för båt du har men det låter som om det vore orsak. om det händer igen prova att öppna motorrummet under gång . händer säkert då ni varvat lite en tid. en gissning bara har det problemet med vår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 24 Juli , 2006 prova att starta med foull gas en pytteliten stund sen en ny start startar säkerligen och då e de som jag skrev ovan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emme 0 Postad 26 Juli , 2006 Problemet är löst! Jag tillverkade en 8mm bakelitpackning som monterades mellan förgasaren och insugningsröret, på så sätt håller förgasaren en lägre temp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser