Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
Fredric_sthlm

Propellerval Bayliner 2655

Rekommendera Poster

Undrar om ngn kan rekommendera val av propeller då även vilka skillnader man märker. Har idag originalpropellern (plåt?) som ser sisådär ut. Har en Penta smallblock (350) 260 hk och ett OMC drev. Har ju en skapligt tung båt och önskar såklart lite mer tryck och motorbyte till en 330 hästars bigblock kanske blir en lösning på detta. Innan jag gör detta kanske det kan vara lönt att laborera med propellern, eller?

post-15211-1394234704,8682_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Gå in på propellertrim.se, de kan säkert hjälpa dig.

Hälsn. Kent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Kent!

Skrev till dem direkt efter ditt svar men har ännu inte hört ngt från dem. Du har inget annat tips jag kan gå efter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring dem i stället. De har så mycket att göra så mailen läser de nog först till hösten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick svar nu :-). Man rekomenderar en Thunderbolt propeller, ngn som har ngt att säga om den?

Mvh

Fredric som blev sjuk av längtan efter skärgård efter gårdagens Kustbevakarna på tv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Jag vet inget om thunderbolt men vet däremot att Miragepropellrar brukar fungera bra på den här båttypen. Dessa propellrar har stor bladarea och lämpar sig för tunga båtar.

Mvh Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Tommy!

Jag kollar upp den då priset på Thunderbolt (6700) borde ligga i typ samma nivå som Mirage.

Mvh

Fredric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjena, jag har lite samma problem, fick tipset att minska stigningen en storlek på en vanlig alu-propp till att börja med..(billigast så.. vi vill ju kunna tanka ordentligt till sommaren.. :) ) Firman jag kontaktade sa att har jag bara köpt propparna hos dom kan jag prova och byta tills jag får den prestanda som jag önskar. ( pris 2990:-/ propp på Drevia i Lysekil )

/ Robban 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Robban och TeamHurt. Håller med dig Robban om att det kanske är bäst att försöka experimentera med alu-proppar innan man går på dom dyra alternativen. Det blev ju en dyr sommar minst sagt med ett evigt tankande men oj så trevligt vi haft. Dina ovala sidoventiler, har du utfört det arbetet själv eller är det kanske så på 2955orna? 

Mvh

Fredric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjena, jo det är så på 2955:orna, som du ser så behövs inte så mkt för att det skall bli en helt annan båt... ( kolla mitt fotoalbum i min sjöbod ) lite färg och stripes MKT polerande.... och du har helt rätt sommaren var nästan perfekt...men man får lägga resrutten efter var det finns sjömackar.
/ Robban 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...