Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Flipper_510_HT

Garmin 172C?

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en plotter och det lutar åt Garmin 172C.

Har sett att den finns på http://www.gpsdiscount.com/products/index.html?p=782

Endast $379 vilket borde bli cirkus 3800 kr inkl. div. tillägg(?).

Vad har ni för erfarenheter av denna plotter, och att köpa från USA?

Hur är det förresten med antenn-behov? Räcker det med inbyggd i min båt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !!

Köpte en gps antenn från usa nctackle.com

Fick utan tull och moms.

Andra gången jag beställde va det från bassproshop.com

Då fick jag betala tull och moms.

Så det är lite olika.

Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte själv en 172C men en 178C skall vara samma plotter men i 178C är det också ett ekolod. Jag är supernöjd. 172 fick förra året Bäst i test och även i år har den i en av båttidningarna fått omdömmet Mycket Prisvärd. Har ingen erfarenhet av att importera, men sök på plotter här på forumet så kommer du att få mycket läsning. Köpte min via en svensk leverantör www.powerpc.se som direktimporterade och det har fungerat bra.

Du får dock ingen svensk manual.

Kan du placera plottern bakom vindrutan är det nog inga problem, även detta finns att läsa om på några trådar här på forumet.

Jag har inbygd antenn, plottern bakom vindrutan och har inga problem med att köra med kapellet uppe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan verkligen rekommendera 172C med inbyggd antenn, hade den förut i en Örnvik 550HT och nu i en Albin 25. Har aldrig märkt behov av extern antenn. Plottern används som referensplotter i olika tester och det säger väl allt...

Sök på 172 i Bryggsnack så kan du läsa mer eller detta test: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=304&a=249283&previousRenderType=6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har handlat från gpsdiscount med bra erfarenhet och bara hört gott om dom. Garmin 172C står på min egen önskelista, den är nog den mest prisvärda plottern på marknaden nu. Man klarar sig oftast med inbyggd antenn i en plast båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en och är kanon nöjd, har den med inb antenn inga problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också en Garmin 172C och den funkar kanonbra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena

Jag kan bara hålla med, den funkar över förväntan, bra kontras i alla ljus. Jag har dock bara testat den (172 Ci) 4-5 ggr ännu så jag har inte knappat på alla funktioner ännu.

Jag köpte min på mässerbjudande lokalt, så jag har ingen erfarenhet av import. Service, support, svensk manual mm på marinan runt hörnet gjorde att jag hostade upp några extra slantar. Jag tycker det kan vara värt det. Blir man lite av en stammis så får man ju bättre priser på andra delar, service, olja mm samt ett bra bemötande med värdefulla tips från fackmän. I längden är jag inte säker på att det blir billigare att importera, sett över hela båtägandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag TACKAR för alla svar.

Det står ju helt klart att ni är mycket nöjda med 172C.

Men några nackdelar har den väl?

Det blir nog till att beställa en, kortet köper jag i Sverige, det ska visst inte vara någon större fördel att handla detta på internet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just beställt en 172C och hoppas bli lika nöjd som alla andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...