Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Dragon

Adventure 7000 wa

Rekommendera Poster

Jag håller på och tittar efter en ny båt, båten ska användas till trolling och spinnfiske samt familjeturer.

Jag har hittat ett svenskt märke som heter Adventure 7000 wa och jag undrar om någon här känner till båtmärket, båtarna byggs i halvfabrikat på Gotland http://www.blocket.se/vi/8071982.htm?ca=22_s allt som är värt att veta om en båt vill jag försöka få reda på, inredning och möblering är perfekt men kvalité och sjöegenskaper är ju svårt att veta något om.

Skitfiske på er! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chefen har köpt en sån med 200hk.

Fast han har inte fått den än.

Han va och provkörde på gotland.

Han va nöjd ska fråga om han är

lika nöjd efter att han fått hem sin

egen.

Tycker själv att som den ser ut verkar

konceptet bra.

Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag aktualiserar denna tråd, Adventure 7000 WA verkar helt klart intressant, men finns det någon här på forumet som har något att säga om båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag vet, hoppas jag, det man bör veta om Adventure 7000 wa som den heter.

Beställde en sådan marinblå med dynor tank hydralstyrning i oktober -06.

Vi var 3 st som best. i stort sett samtidigt. Eftersom ingen av oss sett båten mer än på bild var det en liten chansning, men priset övervägde ett köp.

Jag betalade 20% i handpenning och var lovad båten i mars/april!

Ingen båt kom trots flera påstötningar.

Tilverkaren lovade skicka men ingen båt kom. Till slut fick jag själv åka och hämta båt i Nynäshamn. Dock ej komplett. Var lovad rostfria detaljer veckan efter midsommar. Inget har ännu kommit.Båten ligger fortfarande på land och halva säsongen har gått!!

Vet inte om jag kan rekomendera.

Vill du veta mer svara på detta eller mejla mig på ola@porfyr.com

Isakolas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stämmer. Allt var försenat, ca ett halvt år med mycket osvarade telefonrigningar och div hårdare påtryckningar. Men nu har jag den och satt på en Suzuki fyrtakt 2007 140 hk toppfart 37 knop med RF prop. Båten är framtung så mycket vikt bak ( ca 150 kg ), då går båten som bäst i sjön. Båten hade MYCKET dålig finish, har jobbat mycket på det och lite kvarstår. Har epoxi behandlat botten pga slipat ned mycket skavanker...

Båten tål mycket sjö om man lägger i vikt i aktern. Bra för bad, fiske och vattenskidor.

TIPS

Båten är bra och billig OM

Du inte betalar en enda krona förrän du sett slutresultatet.

Ska sälja min för större båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

En kille på forumet boatlife punkt se håller även på att färdigställa en Adventure 700 WA, men jag vet ej om han fick sin färdig.

Länk

(Du måste registrera dig för att läsa/skriva på det forumet)

/Bo

Senast ändrad av bossee | 21 mars 2008 | 17:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyfter den här 5 år gamla tråden,har vi någon mer på forumet med åsikter om båten.Det verkar som om man får ganska mycket begagnad båt för pengarna om man kan ta att finishen inte är på topp.

Fram med allt ris och ros.Vet någon vad ett halvfabrikat kostade? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...