Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
BobbyE

Nät för kylning av lättöl i vattnet

Rekommendera Poster

Har ni något tips på nätkasse (beigebrunt repaktigt) i vilket flaskor med lättöl placeras för nedsänkning och kylning i vattnet?

Tänk Pripps Blå-reklam så vet ni vad jag söker.

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

hej potatissäckar kanske eller säckar som brukar finnas när man köper appelsiner på säck . eller en håvnät funkar bra oxå

MVH Laxen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar använda en sån här tvättpåse som damerna kör sina bygelbehåar (eller vad det nu är) i. Funkar även bra att diska i, bara att lägga i disken o ta på släp.

MVH, G. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Ett bra alternativ är en kasse som jag har köpt på JULA, funkar alldeles utmärkt att kyla ölen med! :)

jula.se (Nätkasse av nylon), Art.nr 971308 69 kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår inte vitsen med att kyla LÄTTÖL.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjorde en kasse av grovt nät, fungera utmärkt att skala potatis med, häng över sargen och kör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nätkassen som finns i reklamen lär komma från någon sportfiskeaffär. För kassen är en fisksump./Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ännu bättre kylning kan man få genom att linda in flaskan i en blöt handduk eller trasa. Ställ sedan det våta paketet i vinden (det behöver inte blåsa särskillt mycket). Avdunstningen gör att kylningen blir effektiv. Jag kommer inte att tråka ut er med fysik-tjatet bakom, men jämför med att själva ta ett snabbdopp i hyffsat tempererat vatten och sedan ställa sig i blåst, det blir kallt som ....

/LC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du tar en lättöl åsså fryser du ner den ..åsså tinar du upp den fast du tinar upp den jävligt fort ...då blir de en starköl ..de e säkert!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eh? Säkert?

Låter skruvat!

Mvh

PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Det här är säkert nästan omöjligt men jag fick en idé:

Kunde man ha en sån till riktig öl också?????

5.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad händer om man gör detsamma med en starköl? Blir det en 30%öl då??

LOL!!

PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tillverkade en egen av badminton nät som frun fick ifrån jobbet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men om man tinar upp den fort å då menar jag v-ligt fort, behöver man vara suppliang i en förening då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det tror jag inte faktiskt, men man kan aldrig vara helt säker. Mycket byråkrati när det kommer till alkohol i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En fångstkasse som sportdykarna använder fungerar utmärkt att sänka ner dricka i som man vill kyla. Ta dig till närmaste dykbutik dem har dessa på hyllan.

/Havskatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

laugh    Desperat företagare som letar reda på en tråd från 2006, för att göra reklam.. no

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet ungefär hur djupt man måste sänka ölen innan man kommer ner på 4°C i juli-augusti?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om det är så illa, han/hon har ju faktiskt svarat på en tidigare ställd fråga !!!

Senast ändrad av jan_af_lisoe | 06 oktober 2010 | 08:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så såg mitt fattigmannakylskåp ut i somras:

Senast ändrad av jan_af_lisoe | 06 oktober 2010 | 08:57

post-29756-1394236528,022_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I östersjön, Stockholmstrakten tänkte jag mer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo.. men som han/hon aktivt har letat efter.. den var ju inte uppe nu, eller hur? Frågan ställdes för 4 år sedan. Sen gillar inte jag när företag gör reklam i trådarna på forumet, lika lite som jag gillar annonsen efter 1:a inlägget. Som faktiskt till min glädje var borta idag.. cheeky 
Däremot uppskattar jag när användare av produkterna talar om hur dessa är, för och nackdelar osv.

Hur står det i reglerna för forumet..? Någonting om kommersiellt... wink

Senast ändrad av Daniel_B | 06 oktober 2010 | 16:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som jag menade var att det var inte det mest flagranta fallet i detta forum, upplever det lite som ett gränsfall. Jag håller med dig att detta är inget annonsforum, annonsplatser skall man pröjsa för. Jag har själv anmält några tjuvannonser.

Om det verkligen var firmaägaren/anställd så hade det naturligtvis varit mer elegant att skriva Jag har en firma som säljer denna produkt.

För den som efterfrågade produkten kan det vara av intresse att veta att kylnätet finns, även om det är tillverkaren som svarar.

Om man söker efter ett visst begrepp på typ leta.se så får man fram olika websidor där begreppet förekommer oavsett hur gamla de är.

PS: Om det har funnits någon tjuvannons som jag aldrig såg så ligger ju fallet i ett helt annat ljus. Jag svarade bara utifrån det jag såg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har köpt en nätkasse för kylning av flaskor (eller burkar) med starköl men jag tror aldrig jag sett någon sådan kasse för lättöl.

Ärligt talat tror jag bara dessa nätkassar görs för starköl men jag kan ha fel.

Cheers
Niffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...