Micke9000 16 Postad 6 April , 2006 Hej på Er, Hörde något om att bensinen skulle slå till rekordhögt i sommar! När ska det bli en vändning på detta!!!? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 6 April , 2006 Bensinen når aldrig sitt rätta värde ;-) 13 spänn är ju på land, vi som tankar från båt får väl lägga på en krona minst. //H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 6 April , 2006 Har nån politiker kommenterat upproret, eller ignorerar man bara? Undrar när man ska börja inse att det är bättre att leda ett land där invånarna har det bra... Skrev på upproret för länge sen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 6 April , 2006 Det märker man ju inte av...tankar alltid för 500:- åt gången Hehheee Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 6 April , 2006 Persson komenterad de där i höstas me Jag ser inge folk som e ute på stan å demonsterar mot bensin skatterna. Efter de sa han. De e ju inte så jätte dyrt å tanka ändå. Persson har ju bil å chafför till förfogande samt att dom oftast åker Anitras tjänste bil enligt Persson själv. Klart att de inte blir så dyrt å tanka när vi betalar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 6 April , 2006 Ja, nu har jag skrivit på också. Segla mer och motorn igång bara i trånga hamnar och nödfall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 6 April , 2006 Bensinpriset brukar ju höjas till semestern, men i år ska det bli intressant att se hur Persson agerar. Det är ju valår och han sitter i knät på v och mp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 6 April , 2006 Det är fan så man kan spy. Vi skulle ha tagit irak istället för USA. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 6 April , 2006 ...bestämmer statsministern bensinpriset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 6 April , 2006 Han kan påverka slutpriset via skattesatsen i alla fall. Det finns ju natuligtvis en breakeven-punkt ur statens synvinkel, där priset blir så högt att folk slutar att tanka och detta ger i sin tur att det inte trillar in några skattekronor alls. LeCanard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 6 April , 2006 Så det är så att statsministern höjer skatten inför varje semester?!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 6 April , 2006 han menar nog det röda partit om du inte fattar. och vem tror att det ska bli bätter med det blåa partit alla politiker jagar våra pengar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boatsman 0 Postad 6 April , 2006 Vart tog alla trådar om etanolkonvertering vägen? Borde finnas lite erfarenhet nu. Tyvärr lät det lite riskfyllt med tanke på den låga flamtemperaturen. Annars känns det rätt att göra något för bensinpriset kommer nog bara att stiga tyvärr. Bla ökar ju efterfrågan i Kina kraftigt. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 6 April , 2006 Jodå, jag fattar vilket parti han menar. Vad jag inte fattar är vad sossarna har med höjningarna inför semestern att göra. Om jag får gissa har snarare bensinbolagen lite mer att säga till om där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 6 April , 2006 jo men skatten på soppan är ju våra politiker som styr och ju högre bensinpris så ökar ju skatteintäkterna för statskassan allt går ju hand ihand och vi är dom stora förlorarna. tyvär så tror jag inte det hjälper så mycket att vi diskuterar här på MG om soppa priset. MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 6 April , 2006 Nja, nu är ju inte skatten på bensin en procentuell det av det totala bensinpriset utan en fast summa per liter, så om dyr bensin ger minskad försäljning ger det därmed lägre skatteintäkter. Visserligen är det MOMS på bensinen, men jämfört med bensinskatten är det en ganska liten del av det totala bensinpriset. Så länge sossarna är beroende av bl a Miljöpartiet för att kunna regera kan man nog glömma att bensinskatten sänks, även om drygt 8% av Sveriges befolkning har skrivit på ett upprop på nätet om just det. Jag tror att det enda raka är att försöka hitta alternativa lösningar för enskilda personer, etanoldrift till exempel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 6 April , 2006 jo det är rätt som du säger om vi minskar vårt åkade så minskar intäkterna. Men dom vet ju att vi har så gott redan planerat våra resor med båt bil husvagn husbil så vi betalar nog och svär lite sen har vi glömt allt när båten ligger i sjön MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 6 April , 2006 Så sant... Minnet är kort ibland. Vilket kanske är tur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 6 April , 2006 På landbacken är jag nu inne på min 3:e oljebrännare på 7 år och 28.000 mil ... inte en chans att jag skulle välja en bensinare igen; Trött och Törstig! På sjön har man ju inte samma valfrihet om man har en mindre båt, men det är ju klart mindre totalförbrukning också, så det är nog bara blunda, tanka och sedan njuta av sjöturen När det gäller priset på bränslet, så lär ju även priset på Ethanol att stiga kraftigt när det blir populärt! Se bara vad som hänt med diesel-priset! Jag betalade under 6kr/litern 1999, men nu är dieselpriset i paritet med bensinen! Och sänker staten skatten så höjer oljebolagen priset lika mycket. Sänker oljebolagen priset, så höjer staten skatten direkt, så att priset inte sjunker ett öre! Brukar även benämnas Moment 22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 6 April , 2006 Den lilla tid av året man åker är det vrt det även om soppan skulle kosta 20 spänn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 7 April , 2006 har också skrivet på upproret och mailbombat mina kamrater sen har jag köpt en kubik bensin till båten inför sommaren för 9,96 kr/l om det nu blir 13 kr/l är det iallafall 3000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 April , 2006 Gör som föregående talare... hamstra upp ett par,tre fat som ni sedan har i sommar.. kolla på bensinpris.se vart det är billigast närmast dig.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 7 April , 2006 Vad jag är glad att jag har bytt till dieselekipage !/B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 April , 2006 Skatten idag är 7:40 utav priset sen kommer momsen på den.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 7 April , 2006 Ja,a öhrm,vart ställer ni den hamstrade bensinen? J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 7 April , 2006 Jag ställer absolut upp,skriver på.En frågan bara,gäller det diesel också.?Många av oss använder ju diesel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 7 April , 2006 Jag ställer absolut upp,skriver på.En frågan bara,gäller det diesel också.?Många av oss använder ju diesel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 7 April , 2006 Gäller upproret inte diesel-skatten så är man nog riktigt tokfel ute! Jag skrev på ett upprop mot statens obefogat extremhöga skatter på drivmedel, inte något upprop som ska gynna bensinbilar gentemot oljebrännarna. Trots allt så är en ny dieselebil idag det absolut miljövänligaste alternativet om man ser till miljöeffekt/prestanda/nybilspris! Ethanolnissarna kan vi räkna bort, dom tankar ändå till 90% på ren bensin i sina så kallade miljöbilar ... riktigt patetiskt när Vägverket säger att man förutsätter att alla som köper en ethanolbil givetvis kör den på E85 så givetvis ska de vara ett skattefrälse utan några kontroller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 April , 2006 Rösta på ett marginalparti som har har tagit sitt miljöansvar så kan vi nog få upp bensinpriset till 20 kronor/liter./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser