Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Rogerlarsson

Läckande rutor

Rekommendera Poster


När det regnar mycket har det en benägenhet att samlas en liten pöl framför kartbordet på vår Nimo 27:a,något bra tips på att lokalisera och täta läckaget ?

Det är ju besvärligt att finna et läckage...kan ju läka på ett ställe men komma fram 1 meter bort.....

 

 

Roger 1.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ett medel från LeFant (säljs på de flesta båttillbehörsbutiker) som är suveränt att täta läckage i rutor med. Det är en lättflytande väska i en flaska med smal pip. Man drar ut vätskan på kring listerna på fönstret och man ser direkt vars läckan är för vätskan sugs in. Överflödig vätska torkas bort med ett papper. Efter en halvtimme upprepar man behandlingen och det blir tätt. Har använt det ett flertal gånger och är helnöjd.

 

Ha det \Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om jag får låna din tråd lite, roger, jag har upptäckt en lite läcka vid ett fönster på min båt, som tur är vet jag precis vart det läcker. räcker det med att lägga lite sikaflex i skarven på insidan och utsidan av rutan eller bör man göra på nåt annat sätt?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla genomföringarna för vindrutetorkarmotorerna, man glömmer ofta dessa små hål. smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...